ارتباط خبر : با راه اندازی خط آهن ارومیه _مراغه نه تنها برای بیش از ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود بلکه صرفه جویی سالیانه ۵۰ میلیارد ریالی در مصرف سوخت را به دنبال دارد. جابجایی سالیانه ۱٫۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر، کاهش ۴٫۶ میلیون مترمکعبی آلاینده های ناشی […]

ارتباط خبر : با راه اندازی خط آهن ارومیه _مراغه نه تنها برای بیش از ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود بلکه صرفه جویی سالیانه ۵۰ میلیارد ریالی در مصرف سوخت را به دنبال دارد.
جابجایی سالیانه ۱٫۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر، کاهش ۴٫۶ میلیون مترمکعبی آلاینده های ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال، رونق اقتصادی منطقه و کاهش سوانح و تلفات رانندگی از دیگر مزیت های راه اندازی این خط آهن در این منطقه است.
عملیات اجرایی ساخت این خط آهن در سال ۸۱ آغاز شد اما به دلایلی این پروژه به خوبی پیشرفتی نداشت تا اینکه در دولت تدبیر و امید بار دیگر وزارت راه و شهرسازی تکمیل این پروژه ملی را در دستور کار خود قرار داد.
پیش از این «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی درباره همزیت های راه اندازی این خط آهن گفته بود: با تکمیل ۹۸ کیلومتر باقیمانده خط آهن مراغه – ارومیه که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، شبکه ریلی به شمال غرب کشور متصل شد.
وی با اشاره به اهمیت استان آذربایجان غربی در توسعه حمل و نقل بین‌المللی اعلام کرد:‌ ارومیه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و هم‌مرز بودن با کشورهای ترکیه و عراق و دسترسی به دو مرز مهم اشنویه و تمرچین، به عنوان شاهراه ارتباط ایران با اروپا مطرح است و به همین دلیل توسعه شبکه ریلی در این استان نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور و رونق تجاری منطقه خواهد داشت.