در این بین خانم‌­ها با هر سن، وزن و هر میزان تحرک بدنی، باید برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌­های گوناگون از ویتامین‌­‌هایی مختلف استفاده کنند.

ارتباط خبر:خانم‌­ها با هر سن و وزن و هر میزان تحرک بدنی، باید برای حفظ سلامتی خود از ویتامین‌­‌هایی مختلف استفاده کنند.

برای داشتن رژیم غذایی سالم باید ویتامین‌­‌های مورد نیاز بدن تأمین شود.

در این بین خانم‌­ها با هر سن، وزن و هر میزان تحرک بدنی، باید برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌­های گوناگون از ویتامین‌­‌هایی مختلف استفاده کنند.

ویتامین‌­‌ها ترکیباتی آلی‌ هستند که به عملکرد درست بخش‌­های مختلف بدن کمک ­کرده و کمبود ویتامین‌های ضروری مشکلاتی متعدد برای سلامتی افراد به وجود می‌­آورند، از این رو باید با خوردن خوراکی‌های حاوی ویتامین یا مکمل­‌های ویتامینی آنها را به بدن برسانیم.

ویتامین A

این ویتامین نقش آنتی ­‌اکسیدان دارد و زنان در هر سن و سالی نیازمند دریافت این ویتامین هستند، این ویتامین به استحکام استخوان و دندان کمک می‌کند و بافت­‌های نرم بدن، پوست و غشای مخاطی را تقویت می­‌کند، ویتامین A خطر ابتلا به بیماری­‌های مزمن را کاهش ­‌داده و بینایی را بهتر می‌­کند.

ویتامین B۲

این ویتامین  برای حفظ سلامت بدن، رشد عادی و سوخت­‌و‌­‌ساز طبیعی سلول‌­ها ضروری است، این ویتامین انرژی بدن را بالا ­برده، سیستم ایمنی را تقویت کرده و مور­مور شدن و بی‌­حسی اعضا، نگرانی، اضطراب و خستگی را از بین می‌برد.

در این میان کمبود ویتامین B۲ در بدن بر سوخت­‌و‌­ساز، عملکرد سیستم ایمنی و اعصاب تأثیر منفی ­گذاشته و به رنگ‌پریدگی چشم­‌ و زبان منجر می‌شود، هم‌چنین ناراحتی­‌هایی از قبیل گلو‌­درد، زخم‌­های دهانی، ترک‌خوردگی لب و خشک­‌شدن مو می‌شود و پوست را دچار چروکیدگی و خارش مدام  به همراه دارد.

ویتامین E

ویتامین E خاصیت ضد­پیری دارد و با کاهش آسیب سلول‌ها و کم­‌کردن سرعت تغییراتی که شما را پیر می‌کنند، روند پیری را به تأخیر می‌­اندازد، این ویتامین از بروز حمله‌­ قلبی، ابتلا به آب مروارید، کاهش حافظه و برخی انواع سرطان­‌ها جلوگیری می‌­کند.

همچنین استفاده از ویتامین E برای سلامت پوست و موی خانم‌ها معجزه ­‌کردع و از این رو بیشتر محصولات مراقبت از پوست و مو به کار می‌رود.

غذاهایی که حاوی مقدار زیاد ویتامین E هستند عبارت­ند از: فندق، بادام، اسفناج، روغن ذرت، روغن جگر ماهی، کره‌ی بادام زمینی و تخم آفتاب‌گردان.

ویتامین ها و ریز مغذی‌ها برای عملکرد طبیعی سلول، رشد و گسترش آن ها ضروری هستند و از آن جایی که ما نمی‌توانیم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین کنیم بنابراین باید بسیاری از آن ها را از طریق مواد غذایی دریافت کنیم.

بسیاری از ویتامین‌ها عملکرد‌هایی مشابه در بدن دارند؛ به عنوان مثال ویتامین A و C سلامت دندان و بافت‌های نرم بدن را بهبود می‌بخشند و بسیاری از ویتامین‌های گروه B به عملکرد مطلوب سوخت و ساز بدن و تولید سلول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی عملکرد‌های بدن نیاز به ویتامین‌های خاصی دارند. مثلا، ویتامین D در بدن برای جذب و حفظ سطح مناسبی از کلسیم ضروری است، همچنین کلیدی برای یک سیستم ایمنی سالم برای محافظت از بدن در مقابل بیماری هاست، با این حال دریافت میزان کافی آن از مواد غذایی کار دشواری است.

خوشبختانه این ویتامین توسط پوست بعد از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تولید می‌شود. فقط کافیست در طول روز ۲ بار در هفته به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بیرون بروید، مراقب باشید در این مدت از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید زیرا ضد آفتاب‌ها جلوی تولید ویتامین D را می‌گیرند.

انعقاد خون  یکی دیگر از عملکرد‌های بدن شما که نیاز به ویتامین خاصی دارد، خوشبختانه کمبود ویتامین K بسیار نادر است،‌ علت این موضوع این است که باکتری‌های روده حدود ۷۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز بدن را تولید می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد باکتری‌های سالم روده به جذب ویتامین K و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند.