مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر هشترود به طول ۴۷.۶ کیلومتر از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات برای ایجاد دسترسی پرسرعت به اینترنت ثابت بر بستر فیبرنوری در شهر هشترود خبر داد.

ارتباط خبر – محمد فرزاد افزود: از آغازعملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTx در شهر هشترود به طول بیش از ۴۷ کیلومتر با اعتباری نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات اختصاص یافته است.

وی با بیان این که طرح ایجاد شبکه فیبر نوری توسط شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح در شهر هشترود عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس تمام منازل و کسب و کارهای شهر مراغه با بیش از شش هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته و مردم این شهر می توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت های تا چند صد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با تاکید به اینکه این پروژه مهم ترین و بزرگترین پروژه ارتباطات در کشور است، گفت: با توجه به تعاملات سازنده انجام شده یا شهرداران شهرهای استان به زودی شاهد آغاز اجرای این طرح در تمامی شهرهای استان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: این طرح تا رساندن کابل فیبر نوری به درب ورودی مشترکین برای آنان رایگان است و تنها بهای تجهیزات اتصال به فیبر نوری بر عهده مشترک خواهد بود.