استاندار آذربایجان‌شرقی شروع نهضت توسعه شبکه فیبر نوری را اتفاق مبارکی دانست و گفت: آغاز طرح نجما را به فال نیک می‌گیریم و از هیچ اقدام و تلاشی که بتواند در این حوزه اثربخش باشد کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ارتباط خبر، عابدین خرم در آیین بهره‌برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم به مدیران مخابرات ایران و تقدیر و تشکر برای تلاش ها و اقدامات انجام شده از فعالان این حوزه افزود: امیدواریم با توسعه این شبکه شاهد تحقق اهداف دولت الکترونیک و رونق کسب و کارها که یکی از اولویت‌های اساسی استان است باشیم.

وی اظهار کرد: رویکرد و هدفگذاری دستگاه‌های اجرایی باید رفع موانع و تسهیل امور و حمایت از شرکت‌های فناوری باشد که امروز سهم مهمی در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی دارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که فیبر نوری دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد، گفت: مسئله سخت‌افزاری در دهه‌های گذشته شتاب دهنده بخش نرم‌افزاری بوده است که امیدواریم با اقداماتی که در این حوزه از سوی مخابرات ایران انجام می‌شود تمام عقب ماندگی‌ها جبران شود.

خرم ادامه داد: امیدواریم پنج مرکز به بهره‌برداری رسیده تمام تلاش‌های خود را معطوف به ارائه خدمات شایسته‌ به مردم کنند و در سایر شهرستان‌های استان نیز این طرح عملیاتی شود.

وی با بیان این که توسعه شبکه فیبر نوری مطمئنا در تحقق دولت الکترونیک نقش بسزایی دارد، افزود: تمام مسئولان باید این موضوع را یکی از اولویت‌های اساسی خود در نظر دهند، امیدواریم در هندسه آینده قدرت منطقه‌ای ایفای نقش کنیم و این نیز بدون توسعه تکنولوژی، ارتباطات و فناوری و بدون توسعه اقتصاد دیجیتال امکان ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری جدی این طرح، نیاز اساسی مردم به ویژه در شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

خرم گفت: آذربایجان شرقی یک استان منحصر به فرد از لحاظ فعالیت بخش خصوصی است چرا که در حال حاضر ۹۰ درصد تولید، توسعه و اقتصاد استان متعلق به بخش خصوصی است که در این زمینه دولت با فراهم کردن زیرساخت‌ها باید از بخش خصوصی حمایت کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: تمام مسئولان و نهادهای متولی با همکاری یکدیگر باید این حرکت ارزشمند را در استان به سرانجام برسانند تا شاهد توسعه روزافزون در استان باشیم.

وی با بیان این که هر کشوری در حوزه اقتصاد دیجیتال پیشرفتی داشته، اقتصاد آن کشور متحول شده است، گفت: با توجه به این که فناوری یکی از نیازهای اساسی جوامع بشری است بنابراین در کشورمان ایران نیز برای این که از این قافله عقب نمانیم باید این موضوع یکی از اولویت‌های اساسی قرار گیرد.

 

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری توسعه شبکه فیبر نوری ما بین استانداری آذربایجان شرقی و شرکت مخابرات ایران منعقد شد.

خبرنگار: فاطمه ملک پور