۸۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هوش مصنوعی برای آینده کار روابط‌عمومی بسیار یا بسیار مهم خواهد بود.

WE Communications و مرکز USC Annenberg بررسی کردند که رهبران ارتباطات چگونه به افزایش علاقه اخیر به هوش مصنوعی واکنش نشان می دهند، به ویژه با اندازه گیری سطوح هیجان و نگرانی.

در آوریل ۲۰۲۳ نظرسنجی از حدود ۴۰۰ رهبر ارتباطات انجام شد.

یافته های کلیدی عبارتند از:
— ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هوش مصنوعی برای آینده کار روابط‌عمومی بسیار یا بسیار مهم خواهد بود.

– ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در مورد کاربردهای هوش مصنوعی در ارتباطات بسیار آگاه هستند.

۵۹٪ از پاسخ دهندگان گفتند که قبلاً یا به دنبال راه هایی برای گنجاندن ChatGPT در کار خود هستند.

— ۲۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که سازمان های آنها به دلیل ابزارهای جدید هوش مصنوعی در حال تغییر روش کار خود هستند.

۸۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هوش مصنوعی کارایی کار آنها را افزایش می دهد.
۷۲ درصد یا پاسخ دهندگان گفتند که این کار باعث کاهش حجم کار خواهد شد.

– ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان فکر می کنند که هوش مصنوعی بر خلاقیت تأثیر منفی می گذارد.

— ۸۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که توانایی نوشتن اعلان های هوش مصنوعی به مهارت مهم تری تبدیل می شود.

مهارت های مهم دیگر شامل داشتن دانش در مورد تعامل انسان و رایانه (۸۲٪)، تفکر استراتژیک (۷۹٪) و تجربه تجزیه و تحلیل داده ها (۷۵٪) بود.

شارا