مدیریت پروژه نمونه کارها (PPM) به شرکتها کمک می کند تا به اهداف خود برسند. علاوه بر این، PPM از شرکتها برای تهیه استراتژی های مؤثر با تولید اطلاعات گرانبها پشتیبانی می کند.

شرکت ها می توانند از پروژه ها به عنوان یک ابزار استراتژیک قدرتمند برای تولید مزیت رقابتی و ارزش تجاری استفاده کنند. بر خلاف گذشته، پروژه ها برای هدایت استراتژی شرکت و جهت گیری های جدید، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. سازمانها باید برای برنامه ریزی استراتژی خود از برنامه ریزی “پروژه نمونه کارها” استفاده کنند.

بیایید نحوه استفاده از PPM را برای انواع مختلف استراتژی ها را بررسی کنیم:

استراتژی شرکت
شرکت ها به طور سنتی استراتژی خود را با تقسیم استراتژی های کلی به استراتژی های عملکردی یا استراتژی های واحد تجاری طراحی می کنند. PPM به مدیران اجازه می دهد استراتژی شرکت را با نتایج مورد انتظار پیوند دهند.

هنگام تصمیم گیری، سازمان ها باید چشم انداز و رسالت خود را به خاطر بسپارند. در حقیقت، با توجه به این عوامل، شرکت ها تصمیم خود را برای شروع پروژه و با توجه به اولویت های آینده برنامه ریزی می کنند. بعلاوه، شرکت ها برای دستیابی به اهداف خود به طور دوره ای تصمیم می گیرند که کدام پروژه ها را لغو یا به تأخیر بیاندازند تا منابع آزاد برای پروژه هایی با اولویت بالاتر ارائه شود.

استراتژی کسب و کار
سازمانها می توانند با استفاده از شیوه های PPM، برتری رقابتی نسبت به رقبای خود کسب کنند. در حقیقت، مدیریت پرتفوی پروژه می تواند به شرکتها کمک کند تا بر اساس استراتژی تجاری خود، سبد مناسب را انتخاب کنند.

PPM، روش ها و ابزارهایی را برای اهداف مختلف به شرکت ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، شرکتها به لطف PPM می توانند هزینه ها را از طریق روشهای مالی مقایسه کنند. آنها می توانند پروژه های بالقوه را برای تمایز تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر این، سازمان می تواند با استفاده از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل بازار، روی یک کسب و کار خاص متمرکز شود و سپس با استفاده از ابزار توزیع منابع، عملیات را کارآمدتر کند.

استراتژی عملکردی
مدیریت پروژه نمونه کارها از شرکتها برای به حداکثر رساندن نتایج خود پشتیبانی می کند. در اینجا اهداف اصلی PPM ذکر شده است:

– به حداکثر رساندن ارزش
– تعادل نمونه کارها
– پروژه ها را به صورت استراتژیک تراز کنید
– تعداد مناسب پروژه ها را داشته باشید

این اهداف برای استفاده از استراتژی عملکردی چگونگی روند جریان پروژه ها واقعاً مفید هستند.