مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری امسال حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های این حوزه اختصاص یافته است.

به گزارش ارتباط خبر، اورجعلی علیزاده امروز در نشست خبری افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان، هشت طرح به ارزش ریالی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر بود که از این اعتبار، حدود ۷۰ درصد برای اجرای پروژه ها تخصیص یافته است.

کاهش یک درصدی آمار تصادفات

وی با اشاره به کاهش یک درصدی آمار تصادفات در سال گذشته گفت: آذربایجان شرقی در سال گذشته از لحاظ کاهش تصادفات دومین استان کشور بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه تصادفات ۶ درصد افزایش یافته است که در این زمینه امیدواریم با اجرای برنامه های مختلف میزان تصادفات کاهش یابد.

علیزاده با بیان این که در موضوع تصادفات ۳۲ مجموعه دخیل هستند، تاکید کرد: تصادفات مانند معادلات چند وجهی است که همه باید موارد را رعایت کنند.

وجود ۱۶۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به وجود ۱۶۷ نقطه حادثه خیز در جاده های آذربایجان شرقی گفت: تمام نقاط حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شده و در حال حاضر ۱۰ نقطه در دست اجرا است که البته هر سال نقاط حادثه خیز استان بازنگری می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی جاده ها افزود: علاوه بر تجهیزات دوربین ها، با ابزارهای هوشمند دیگری مانند سامانه های هوشمند وضعیت جاده ها و تردد خودروها رصد می شود.

علیزاده با بیان این که اقدامات بسیاری برای هوشمندسازی جاده ها انجام می شود، اضافه کرد: برای افزایش تعداد دوربین های مورد نیاز برنامه داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات ترافیکی اتوبان شهید کسایی گفت: در اتوبان شهید کسایی روزانه به طور متوسط ۱۴۵ هزار تردد انجام می شود و حجم ترافیک در این اتوابان زیاد است.

فاطمه ملک پور