مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: افتتاح فاز توسعه دو واحد تولیدی شونیز و شیرین وطن با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از جمله دستاوردهای سفر دو روزه محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت به آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش ارتباط خبر – محدجعفر عظمایی افزود: سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای افتتاح این واحدها تاثیر چشمگیری در تکمیل زنجیره ارزش افزوده و بالا بردن سهم اشتغال در این صنعت خواهد داشت.
وی ادامه داد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ نفر در این واحدها، سهم صادرات صنایع غذایی شیرینی و شکلات استان ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
در این سفر دو روزه علاوه بر بهره برداری از فاز توسعه دو واحد تولیدی، از خطوط تولید شرکت آناتا، فولاد غرب، شرکت پالایش روغن سکان و شرکت استیل الکترویک آذربایجان بازدید شد و با طرح مسایل و مشکلات تولیدکنندگان در این بازدیدها دستورات لازم برای تسهیل و رفع موانع در این حوزه ها صادر شد.
افتتاح و بازدید از نمایشگاه های بین المللی صنایع غذایی و طلا و جواهر و همچنین بازدید از بازار تاریخی طلای تبریز و شرکت در میز کشوری طلا و جواهر و همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته و همچنین گفتگو و تبادل نظر با فعالان هنر صنعت طلا و جواهر از جمله برنامه های سفر دو روزه معاون صنایع عمومی وزارت صمت به استان بود.

خبرنگار: فاطمه ملک پور