دبیر کل حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی با اشاره به فلسفه تشکیل حزب رفاه و سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: با تشکیل این حزب آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم افزایش می‌یابد و مردم با مشارکت صحیح و انتخاب درست در انتخابات، تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.

به گزارش ارتباط خبر – شهرام دبیری در نخستین نشست رسانه ای حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر تمام جوامع دموکراتیک امور مختلف خود مانند انتخابات را از طریق احزاب انجام می‌دهند بنا بر این با توجه به خلا وجود احزاب در جامعه و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تصمیم گرفتیم این حزب را تشکیل دهیم.

وی با بیان این که شورای مرکزی این حزب شکل گرفته است، گفت: پیج و سایت حزب راه اندازی شده و از این هفته عضوگیری در سایت آغاز می شود.

دبیر کل حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: دو سال پیش درخواست تشکیل حزب داده شده بود ولی چند ماه قبل این درخواست تایید شد که قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه یک لیست استانی، برنامه‌ها و اهداف مورد نظر ارائه شد که از ۱۷ کاندیدای مورد نظر ۷ نفر انتخاب شدند و ۵ نفر به دور بعدی راه یافتند.

افزایش مشارکت مردم در حوزه سیاسی

در ادامه این نشست سخنگوی حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی یکی از برنامه های اصلی حزب را افزایش مشارکت مردم در حوزه سیاسی عنوان کرد و گفت: تلاش کنیم در امور مختلف پیشرو باشیم.

رحیمی افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد اقتصاد در دست دولت است بنا بر این یکی دیگر از مهمترین برنامه های اقتصادی حزب این است که اقتصاد از دولتی بودن خارج شود.

وی تاکید کرد: احیای دریاچه ارومیه، تعیین تکلیف وضعیت مس آذربایجان، پیشرو بودن آذربایجان در بخش سیاسی، آموزش سبک زندگی و افزایش امید به زندگی، کاهش نرخ بیکاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله اهداف این حزب در آینده است.

سخنگوی حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: حزب رفاه و سلامت می‌خواهد حرف تبریز و آذربایجان را در عرصه ملی مطرح کند باید تلاش کنیم تا با کمک یکدیگر و همچنین ظرفیت اصحاب رسانه برنامه‌هایی را طرح ریزی کنیم تا این حزب با جذب نیروهای متخصص، سیاستمداران متعهد، اساتید و نخبگان فکرسازی کند.

رحیمی با بیان این که باید افرادی فراتر از جناح‌ها که واقعا دلسوز کشور هستند پای کار بیایند، افزود: می‌خواهیم با تشکیل این حزب ساختاری ایجاد کنیم تا جامعه را زیباتر و در شان مردم کنیم تا دین خود را در عمل به مردم ادا کنیم.

سخنگوی حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: تمام اقدامات پیش روی این حزب، عملکرد ما را در آینده مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: افراد پس از عضویت، در حوزه های مختلف فعالیت حزب اعم از انتخابات مشارکت فعالی خواهند داشت.

وی با بیان این که ما تمام قدرت و اعتبارمان را از مردم گرفته ایم، گفت: سعی می کنیم افراد نخبه را برای عضویت جذب کنیم و از فکر محققان در پیشبرد اهداف حزب بهره مند شویم.

سخنگوی حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: این حزب کمیته های مختلفی مانند کمیته هنرمندان، ورزشکاران و جانباران دارد.

رحیمی با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم ساختار تدوین شده در حزب را عملیاتی کنیم، افزود: منابع مالی حزب در قانون مشخص است و به صورت شفاف قابل رصد است.

 

خبرنگار: فاطمه ملک پور