انتخابات رویدادی نه تنها مهم، بلکه سرنوشت ساز برای هر ملتی است امروز برای اطلاع از نحوه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راهی حوزه های اخذ رأی شدم تا حال و هوای انتخابات را به صورت میدانی بررسی کنیم.

به گزارش ارتباط خبر – بازدید را از نزدیک‌ترین حوزه اخذ رای به منزل یعنی مسجد حاج حسین علی واقع در محله سیدلر چهارراه منصور آغاز کردم با وجود این که صبح جمعه است ولی مردم کم کم برای مشارکت پای صندوق‌های رای می‌آیند.


دیروز پیامکی با عنوان وعده دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز دریافت کرده بودم بنا بر این با توجه به اهمیت مشارکت فعالان فرهنگی و هنری و همچنین اصحاب رسانه به این حوزه انتخاباتی می روم با وجود این که صبح جمعه است ولی از همان ابتدای شروع انتخابات  این شعبه حال و هوای خاصی دارد

 

به مرور تعداد مشارکت کنندگان به اندازه ای افزایش می یابد صف طولانی متشکل از هنرمندان، خبرنگاران و بازیگران تشکیل می شود در این حین شور و شوق خاصی در این شعبه جریان دارد گویی همدلی عمیق و انسجامی نامرئی ولی ناگسستنی برای ایران شکل گرفته است و من خودم نیز پس از طی صف طولانی در این شعبه رای دادم.

 

به سراغ مسجد حاج احمد در چهارراه منصور رفتم روند انتخابات به خوبی در حال آنجا بود و مردم یکی پس از دیگری برای دادن رای فرد مورد را انتخاب می کردند.

 

در ادامه سری به مسجد سالار زدم تا گزارشی نیز از این شعبه داشته باشم در این شعبه محل اخذ رأی زنان و مردان جدا بود، چند نفری در قسمت مردان آمده بودند تا رئس جمهور آینده خود را انتخاب کنند، مسئول شعبه در پاسخ به چگونگی روند انتخابات می گوید معمولا جمعه ها زمان عصر شلوغ می شود چرا که مردم از گردش برمی‌گردند و الان با سرد شدن هوا تعداد شرکت کنندگان افزایش خواهد یافت و در نهایت امیدواریم تعداد مشارکت در این انتخابات بالا باشد.

خبرنگار: فاطمه ملک پور