رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی از تشکیل ۶۰ کمیته تخصصی و تشکیل ستاد ویژه بانوان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تمام نهادها اعم از اساتید، علما، خانواده های شهدا، فرهنگیان، دانشجویان، صنعتگران و به ویژه بانوان فعالیت های خوبی در ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان داشتند.

به گزارش ارتباط خبر – ابراهیم باقرزاده در نشست خبری با صحاب رسانه استان افزود: دور اول انتخابات با سلامت کامل برگزار شد و دکتر پزشکیان با رای بالا به دور دوم راه یافت.

وی ادامه داد: باز هم با کمک خداوند و همت مردم مرحله دوم پرشورتر از مرحله اول برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی گفت: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند و مردم باید دولت خود را به درستی انتخاب کنند.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این دولت به تمام آحاد مردم احترام خواهد گذاشت.

ابراهیم باقرزاده با اشاره به ویژگی های اخلاقی دکتر پزشکیان افزود: علاوه بر این که دکتر پزشکیان فردی تحصیل کرده و وزیر دولت خاتمی بوده است وی  مسیولی است که قبل از انقلاب در استان سیستان و بلوچستان به مردم خدمت کرده است.

وی تاکید کرد: دکتر پزشکیان همواره در کنار مردم بوده و محل اقامت دکتر در تبریز است، وی فردی اخلاق‌مدار و پاکدست و صادق بوده و به ارزش‌های دینی ارزش خاصی قائل است.

وی با بیان این که می‌دانیم که ۸ سال دروغ کشور را نابود کرده است، افزود: مردم  از دکتر پزشکیان درخواست دارند مطالب خود را کمی محکم تر در مناظرات مطرح کند.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به این که دکتر در هر زمان صدای مردم بوده است بنا بر این حضور دکتر پزشکیان فرصت بزرگی برای کشور است

باقرزاده با بیان این که دکتر تاکنون در عزل و نصب ها دخالت نکرده است، گفت: از رسانه ها درخواست میکنیم مردم را تشویق به رای دادن کنند به ویژه قشر خاکستری و نسل زد را تشویق کنند.

وی ادامه داد: تورم هر روز افزایش می یابد و در این زمینه دکتر طرفدار برجام و ارتباط با دنیا است همچنین اف ای تی اف موضوع ویژه ای است که در صورت انتخاب دکتر تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: دکتر فردی خانواده محور و اخلاق مدار است و در بیشتر سمت ها از جوانان استفاده خواهد کرد.

باقرزاده گفت: دکتر پزشکیان به طرح گشت ارشاد معتقد نیست و معتقد است ملت ما با فرهنگ و متمدن هستند و باید با مردم محترمانه رفتار شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام افرادی که در مرحله اول به دکتر پزشکیان رای دادند، گفت: رضایت نسبی از مشارکت داریم و امیدواریم این مشارکت افزایش یابد و آذربایجانی ها فرزند خود را حمایت کنند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۵۰ ستاد در استان گفت: اگر مشارکت افزایش نیابد دولتی با تفکری خاص روی کار خواهد آمد که در این زمینه باید انتخابات را به مرور به مردم بسپاریم مانند فعالیت های اقتصادی و فرهنگی.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در جلساتی که برگزار شده بر قانونمند بودن روند انتخابات و حتی موضوع حضور برخی از مسئولان دولتی در ستادهای رقبا مطرح شده است.

باقرزاده با بیان این که در بین تمام استان ها عدالت برقرار خواهد بود، افزود: ایران متشکل از اقوام مختلف است و تمام اقوام باید با ویژگی هایی که دارند در دولت مشارکت خواهند کرد

جهانگیری نیز در این نشست گفت: به دنبال افزایش مشارکت هستیم و کاهش مشارکت تقصیر ما نیست اتفاقاتی در کشور باعث کاهش مشارکت شده است

وی ادامه داد: مهاجرت نخبگان، اخراج اساتید و بی ثباتی اقتصاد تاثیر بسیاری در نارضایتی مردم دارد.

جهانگیری اظهار کرد: اعتقادی به مهندسی شدن انتخابات نداریم ولی با این وجود رقبا با برخی از اقدامات و حتی با ترساندن اصناف می خواهند اصناف را با خود همراه کنند.

وی افزود: دکتر پزشکیان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه های خوبی دارد و اگر این برنامه ها به خوبی تبیین شود مشارکت افزایش می یابد در واقع دولت با مشارکت کم قوی نخواهد بود بنا بر این امیدواریم مشارکت افزایش یابد.

خبرنگار: فاطمه ملک پور