در راستای تقویت نگرش کارآفرینانه و توانمندسازی دانش آموزان تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با آموزش و پرورش استان در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد بستر در مدارس، منعقد شد.
به گزارش ارتباط خبر – این تفاهم نامه در راستای تفاهم‌نامه منعقده ما بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به استناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه پنج ساله ششم مبنی بر سند توسعه ملی اشتغال، قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و بیانیه گام دوم انقلاب فیما بین دو دستگاه منعقد و به امضای مدیران کل رسید.
حسین فتحی با اعلام این خبر با تشریح اهداف پیش بینی شده در این تفاهم نامه اظهار کرد؛ تقویت نگرش کارآفرینانه و توانمندسازی دانش آموزان، شناسایی پرورش و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، هدایت دانش‌آموزان خلاق به سمت کارآفرینی با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، ارتقا روش‌های تدریس معلمان با رویکردهای مربیگری و رهیاری (کوچینگ) متناسب با مبانی کارآفرینی برای نوجوانان، آشنا نمودن اولیای دانش‌آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی‌های کارآفرینی آنان را ازاهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به لحاط حوزه و گستره وسیع وظایف و خدمات مجموعه وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی و مسئولیت های مهم این وزارت خانه افزودبیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان از خدمات مجموعه ادارات و ساز مانهای تابعه وزارت در استان بهره مند می باشند.

وی با اعلام آمادگی این دستگاه برای همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: باتمام ظرفیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تمام توان آماده همکاری با آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی اثرگذار در تربیت نسل آینده هستیم.
حسین فتحی ادامه داد: همراهی آموزش و پرورش در حد توان و در قالب حوزه‌های متعدد، وظیفه شرعی و قانوتی تمامی ادارات است.وی در ادامه با اشاره به آینده مشاغل و پیش‌بینی از دست رفتن بیش از ۶۰ درصد مشاغل کنونی در آینده، خاطرنشان کرد: مشکل ما در آینده نبود مهارت است، نه فرصت‌های شغلی.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه تغییر نگرش به شغل‌ها در جامعه به ویژه جامعه دانش‌آموزی ضرورت دارد، اظهار کرد: مدرسه بهترین فرصت و مناسب‌ترین مکان برای تغییر نگرش در این زمینه است.مسعود سعادتی با اشاره به مورد غفلت قرار گرفتن برخی مشاغل در کشورهای خاورمیانه، گفت: بر اساس نگرشی نادرست، بیشتر دانش‌آموزان ما طرفدار رشته‌های پردرآمد مانند رشته پزشکی هستند و این درحالی است که جهان در حال حرکت به مسیری جدید در حوزه انتخاب مشاغل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: باید دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم که از همان ابتدا کارآفرین بار بیایند، نه جست‌وجوگر شغل. مهارت و کارآفرینی جزو ویژگی‌های مورد انتظار از دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و باید این دو مهم در مدارس مورد توجه قرار گیرنداین تفاهم نامه در ۷ ماده و ۹ بند فیمابین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی منعقدگردید.