آنان که از اتفاقات ناگوار زندگی خود چیزی نمی‌آموزند، وجدان هستی را مجبور می‌کنند تا آن اتفاقات را تا آنجا که نیاز باشد تکرار کند تا فرد آن چیزی را که آن اتفاقات ناگوار می‌خواهند آموزش دهند، یاد بگیرد…

آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد؛ آنچه که قبول می‌کنید، شما را تغییر می‌دهد.

کارل گوستاو یونگ

ارتباط خبر – در این نقل قول، کارل گوستاو یونگ، روان‌شناس سوئیسی، بر اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی تأکید می‌کند. او معتقد است که اگر از تجربیات ناخوشایند خود درس نگیریم، وجدان هستی آنها را دوباره و دوباره در زندگی ما تکرار خواهد کرد تا زمانی که بالاخره پیام آنها را دریافت کنیم.

یونگ همچنین می‌گوید که انکار کردن تجربیات ناخوشایند فقط باعث می‌شود که آنها ما را شکست دهند. تنها زمانی که آنها را بپذیریم و از آنها درس بگیریم، می‌توانیم از آنها برای رشد و تغییر استفاده کنیم.

این نقل قول می‌تواند برای ما در مواجهه با تجربیات ناخوشایند زندگی مفید باشد. هنگامی که با یک اتفاق ناگوار روبرو می‌شویم، ممکن است وسوسه شویم که آن را انکار کنیم یا از آن فرار کنیم. اما اگر این کار را انجام دهیم، فقط باعث می‌شود که مشکل بزرگتر شود.

به جای آن، بهتر است که اتفاق ناگوار را بپذیریم و از آن درس بگیریم. این کار ممکن است دشوار باشد، اما ارزشش را دارد. با پذیرش تجربیات ناخوشایند خود، می‌توانیم از آنها برای رشد و تغییر استفاده کنیم و زندگی بهتری داشته باشیم.

در اینجا چند نکته برای کمک به ما در پذیرش و یادگیری از تجربیات ناخوشایند زندگی آورده شده است:
احساسات خود را سرکوب نکنید. به خود اجازه دهید که غم، عصبانیت یا هر احساس دیگری را که دارید تجربه کنید.

از خودتان مراقبت کنید. به خودتان زمان و انرژی بدهید تا بهبود پیدا کنید. از فعالیت‌هایی که به شما احساس خوب می‌کنند لذت ببرید و از افرادی که از شما حمایت می‌کنند کمک بگیرید.

از دیگران کمک بگیرید. اگر می‌توانید، با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا تجربیات خود را پردازش کنید و از آنها درس بگیرید.

به دنبال معنا باشید. به دنبال معنایی در تجربیات خود باشید. ممکن است این کار دشوار باشد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا با آنچه اتفاق افتاده است کنار بیایید.

به یاد داشته باشید که تجربیات ناخوشایند زندگی بخشی از زندگی هستند. همه ما در مقطعی از زندگی خود با آنها روبرو می‌شویم. مهم این است که از آنها برای رشد و تغییر استفاده کنیم./شارا