پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام اعلام کرد که از طریق این پیام‌رسان در سال ۲۰۲۱ به دنبال کسب درآمد است، بنابراین کابران این اپلیکیشن باید خود را برای دریافت پیام‌های تبلیغاتی آماده کنند.

پیام‌رسان تلگرام از زمان تاسیس تاکنون به صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌گرفت. مجموع کاربران این اپلیکیشن ۵۰۰ میلیون نفر است.

نکته مثبت ماجرا این است که تبلیغات در صفحات چت به نمایش درنمی‌آیند، بلکه فقط در کانال‌های تلگرامی نمایش داده می‌شوند.

پاول دوروف در این باره توضیح داد: «تمام ویژگی‌هایی که هم اکنون رایگان هستند، رایگان هم خواهند ماند. ولی ما برخی از قابلیت‌های جدید را در اختیار گروه‌های تجاری و کاربران حرفه‌ای قرار خواهیم داد. برخی از این قابلیت‌ها نیازمند منابع مالی بیشتری است که هزینه آن توسط کاربران پریمیوم پرداخت می‌شود. کاربران عادی هم برای همیشه می‌توانند رایگان از تلگرام لذت ببرند».

به گفته او، اجرای برنامه‌های تبلیغاتی هیچ تاثیری روی تجربه کاربری نخواهد داشت و بسیاری از کاربران اصلا متوجه آن‌ها نخواهند شد.

بنیان‌گذار تلگرام همچنین توضیح داد که این پیام‌رسان قصد دارد برخی ویژگی‌های جدید مانند استیکر‌های پریمیوم را نیز ارائه کند که هنرمندان می‌توانند طراحی کرده و آن‌ها را به کاربران تلگرامی بفروشند و از این طریق درآمد کسب کنند.