رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موضوع آسیب های احتمالی خشک شدن دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم منطقه گفت: به عنوان یک نهاد علمی و دانشگاه تمام موارد باید با مستندات علمی انجام شود که در این زمینه فعلا در حال تحقیق و بررسی هستیم.

به گزارش ارتباط خبر، بهمن نقی پور بعد از ظهر امروز در ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: در حال حاضر نگرانی شدیدی بر روی دریاچه ارومیه وجود دارد این که آیا خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر مضری بر روی سلامت مردم منطقه شمال غرب کشور خواهد داشت؟

وی با بیان این که وظیفه ما در حوزه سلامت نگرانی از احتمال اتفاقی برای سلامتی مردم است، اظهار کرد: تاکنون مستنداتی برای افزایش بیماری‌هایی مانند سرطان وجود ندارد و بدون تردید با تکمیل مستندات حتما این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این موضوع که در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و با کسی تعارفی نداریم، گفت: هفته گذشته یک کارگروه تخصصی به منظور بررسی عواقب احتمالی خشک شدن دریاچه ارومیه تشکیل شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان متولی کمک کنیم تا خطر زیستی مردم منطقه را تهدید نکند.

نقی پور با اشاره به جایگاه اصحاب رسانه در پیشبرد مباحث جهاد تبیین افزود: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان نقش بسزایی در حل مشکلات جامعه در زمینه‌های مختلف دارند.

وی رویکرد حوزه درمان در استان را افزایش عدالت سلامت عنوان کرد و گفت: برای اولین بار بیمارستان‌های هریس و اسکو امسال در اعتباربخشی کشوری رتبه درجه یک را کسب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: سی تی اسکن مورد نیاز برای شهرستان هریس خریداری و اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

نقی پور با اشاره به اقداماتی که در راستای صیانت از حقوق مردم در زمینه رسیدگی به تخلفات انجام شده است، گفت: اخیرا ۹ واحد غیرمجاز دندانپزشکی پلمپ و هفت مورد به دلیل دریافت غیررسمی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که دوره های آموزشی بسیاری در زمینه های متعدد برای دانشجویان برگزار می شود، افزود: نظارت جامع بر بیمارستان ها افزایش یافته که در پایان سال تاثیر این اقدامات به وضوح دیده خواهد شد.

در تور رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ابتدا از پروژه برج‌های دوقلوی تحقیقات ربع رشیدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بازدید شد این پروژه با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی با توجه به شرایط کنونی طبق پیش بینی های به عمل آمده به ۶۰۰ میلیارد اعتبار برای اتمام کار نیاز دارد این پروژه که بر روی پایه دانش بنیان و مباحث تحقیقاتی در حال احداث است در صورت دستیابی به اهداف تعیین شده می تواند در تولید ناخالص ملی تاثیرگذار باشد.

همچنین از پروژه هزار تخت خوابه تبریز که به عنوان یک مگا پروژه که در زمینی به مساحت ۱۴۲ هزار متر مربع در حال احداث است و اکنون برای اتمام این روژه به ۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است بازدید شد. با توجه به این که بسیاری از بیمارستان های تبریز به دلیل فرسوده بودن در برابر زلزله مقاوم نیستند بنا بر این احداث این بیمارستان در راستای نوسازی مراکز درمانی و بیمارستان های تبریز انجام می شود.

در پایان از بیمارستان کودکان مردانی آذر بازدید شد این بیمارستان در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور بخش های تخصصی و فازهای توسعه این بیمارستان آماده و در آینده افتتاح خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه ملک پور