مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در حوزه مخابرات و ارتباطات گفت: با تلاش‌هایی که از سال گذشته به وسیله همکارانمان در این حوزه انجام شده است خوشبختانه امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها هستیم.

به گزارش ارتباط خبر، سلطانی در آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان آذربایجان شرقی با بیان این که طرح نجما از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: پروژه های طرح نجما در تمام استان‌های کشور در حال افتتاح است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: باید کارکردهای توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات در استان تدوین شود تا بتوانیم این استان را به عنوان یک الگوی موفق در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی معرفی کنیم.

سلطانی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های اقتصادی گفت: تمام اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود در نهایت باید منجر به توسعه اقتصاد دیجیتال در استان شود.

وی افزود: با توسعه زیرساخت ها باید بتوانیم از امکانات موجود به نحو احسن بهره‌مند شویم تا سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش شکوفا شود.

وی با اشاره به موضوع قابلیت مسئله محوری در برنامه هفتم گفت: موضوع مسئله محور شدن برای استان بسیار مهم است که باید اقدامات اساسی در این زمینه شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: برای حل مسائل مزمن اقتصادی و رشد اقتصادی باید به سمت اقتصاد دیجیتالی حرکت کنیم چرا که این موضوع علاوه بر توسعه اقتصادی، وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد.

سلطانی با اشاره به ظرفیت بالای مردمی سازی اقتصاد دیجیتال در استان ها گفت: مردمی سازی رویدادها و اجرای نهضت جهادی یعنی همه باید برای توسعه کمک کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: با توجه به این که در استان ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه اقتصادی وجود دارد بنا بر این با گردآوری منابع باید مسیر اقتصاد دیجیتال را تداوم بخشیم.

 

پس از افتتاح دیجیتالی مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان آذربایجان شرقی در این مراسم، ارتباطی ویدئو کنفرانس با شهرستان مرند، مراغه، عجب شیر، شهرک شهید سلیمی و مرکز شهید یاغچیان تبریز برقرار شد و مدیران مراکز گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه را ارائه کردند.

فاطمه ملک پور