رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به این که پیشرفت های بسیاری در حوزه تولید ایجاد شده است بنا بر این برای تحقق شعار سال باید زیرساخت های مورد نیاز بخش تولید اعم از تامین آب، برق و گاز در این حوزه مد نظر قرار گیرد.
به گزارش ارتباط خبر – صابر پرنیان امروز در جمع فرماندهان حوزه مقاومت بسیج کارگری (۱) الحدید و اعضای هیات اندیشه‌ورزی با اشاره به زوایای مختلف جنگ روانی و سیاسی رسانه های دشمنان در کشور افزود: بسیج وظیفه بسیار سنگینی در جامعه دارد چرا که بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم تولید، حافظ امنیت، نظام و عزت کشور است.
وی اظهار کرد: جهاد تبیین موضوع بسیار مهمی است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.
وی به رشد تولید محصولات شاخص صنعتی اشاره کرد و گفت: رکورد تولید تراکتور، رکورد تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم، رکورد تولید در آهنگری تراکتورسازی، افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به دو برابر سال های گذشته و توسعه و تعمیق حدود صد میلیون دلار جهت بومی سازی قطعات، ماشین آلات، تجهیزات و جایگزینی واردات تنها بخشی از رویدادهای مثبت در استان بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده یارانه سوخت گازوئیل ماشین آلات معدنی در سال گذشته از نظر اتلاف گازوئیل ماشین آلات معدنی فرسوده کشور ۱۲۰ همت بوده که به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی در این حوزه باید تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.
پرنیان هدف سامانه جامع تجارت را رصد هوشمند زنجیره تولید و واردات تا رسیدن به سفره مردم دانست و گفت: این سامانه تحول زیادی در ایجاد شفافیت به وجود آورده است به طوری که در این سامانه حتی پیش بینی مواد مورد نیاز برای سال آینده نیز انجام می شود.
وی با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی افزود: تکمیل زنجیره تولید اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه اقتصادی دارد بنا بر این تمام دستگاه های متولی باید با هم افزایی لازم به منظور رفع موانع تولید اقدام کنند تا بیش از گذشته شاهد رشد تولید باشیم.

خبرنگار: فاطمه ملک پور