مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از تشییع پنج شهید گمنام در آذربایجان شرقی در روز ۲۶ آذر همزمان با تشییع ۲۸۰ پیکر مطهر شهدای والامقام در کشور خبر داد و گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که به عنوان روز شهدای گمنام نامگذاری شده است ۲۸۰ پیکر مطهر شهدای والامقام به صورت سراسری در کشور تشییع می‌شود.

به گزارش ارتباط خبر – امیر دریادار رضا عباسی امروز در نشست خبری تشریح زمان و مکان تدفین پیکر پنج تن از شهدای گمنام در شهرهای استان افزود: از روز ۱۶ آذر که از پنج پیکر شهدای گمنام با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مردم استقبال رسمی انجام شد تا امروز برنامه‌های باشکوهی برای شهدا اجرا شده است.

وی ادامه داد: حضور شهدا فردا مراسم کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی را عطرآگین خواهد کرد و مراسمی بسیار باشکوهی با حضور سرلشکر سلامی برگزار خواهد شد.

امیر دریادار عباسی با بیان این که کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی به همت مسئولان استان، ائمه جمعه، فرماندهان فرمانداران فردا اجرا می‌شود، افزود: اقدامات خوبی برای برگزاری با‌شکوه این برنامه انجام شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به مطالبه مردم پس از پایان برنامه، شهدا تا تاریخ ۲۵ آذر در شهرستان‌ها خواهند بود و همان روز برنامه شب وداع با شهدا برگزار شده و در روز ۲۶ آذر همزمان با ۲۸۰ پیکر شهدای والامقام در کشور تشییع می‌شود.

امیر دریادار عباسی افزود: تشییع شهدای آذربایجان شرقی با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت میدان ساعت خواهد بود و در نهایت نماز اقامه می‌شود.

وی در خصوص محل تدفین شهدای گمنام استان گفت: شهرستان مراغه پادگان آماده پشتیبانی نزاجا شهید ۱۹ ساله از منطقه سومار، آذرشهر شهر تیمورلو شهید ۲۳ ساله از منطقه زبیدات، تبریز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای از عملیات والفجر ۴ منطقه ۵ شهید ۲۱ ساله، شهرستان اهر منطقه شیخ شهاب شهید ۴۵ ساله از عملیات خیبر منطقه مجنون و شهرستان میانه بخش ترک شهید ۲۲ ساله از عملیات والفجر ۸ جزیره بوارین را در آغوش خواهند کشید.

آذربایجان‌شرقی ۲۱۶ شهید گمنام دارد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: شهدای گمنام آذربایجان شرقی با حضور این پنج شهید به ۲۱۶ پیکر مطهر شهدای والامقام و ۷۵ یادمان در استان خواهد رسید.

امیر دریادار عباسی با بیان این که امروز شاهد اتفاقات بسیار خوب و انتشار آثار مختلف در عرصه‌های فرهنگی هستیم، افزود: دشمنان سعی می کنند مواردی که در بخش های مختلف در آبادانی کشور تاثیرگذار است را مخدوش کنند که البته در این زمینه اصحاب رسانه نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوع‌های مهم دیگری که در تاریخ کشور ما مهم است بدون تردید حماسه آفرینی های رزمنده‌های دفاع مقدس و مقاومت بزرگ مردان کشورمان که در عرصه های جبهه مقاومت و جنگ شناختی حضور دارند و کشورمان را در مسیری که می تواند به آرمان‌های بالاتر منتج شود رهنمون می کنند است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مقام معظم رهبری از برنامه‌های حفظ آثار تقدیر و تشکر کردند و در ادامه این را نیز فرمودند که این برنامه‌ها باید ۱۰۰ برابر شود که البته این موضوع نیازمند برنامه عظیم، مدون و پشتیبانی بزرگ تمام نهادها و مردم را می طلبد.

وی فرایند تعیین تکلیف به صورت تست دی‌ان‌ای را یک پروسه بسیار پیچیده عنوان کرد و افزود: تاکنون در استان خانواده‌هایی هنوز تست دی‌ان‌ای نداده‌اند که در این زمینه اخیرا فراخوانی منتشر خواهد شد تا از خانواده‌های شهدا تست دی‌ان‌ای گرفته شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته مواردی در این زمینه مشخص شد.

خبرنگار: فاطمه ملک پور