رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) با اشاره به حضور ۹۴۳ طرح فناورانه در نمایشگاه رینوتکس تبریز ۲۰۲۳ گفت: ۷۹۱ طرح برای شرکت در نمایشگاه رینوتکس ثبت نام کرده اند که ۲۰ درصد از این طرح‌ها خارج از استان هستند.

به گزارش ارتباط خبر، رضا کریملو امروز در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۱۱۰ طرح ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ربع رشیدی امروز ۱۶ طرح برتر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده است.

وی با بیان این که امسال تلاش بسیاری برای برگزاری این نمایشگاه در سطح بین المللی انجام شد، ادامه داد: دو طرح فناورانه از کشور ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت ولی به دلیل برخی از ناهماهنگی‌ها در کشورهای خارجی مانند ارمنستان، پاکستان و قزاقستان فناوران خارجی نتوانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه رینوفست (فستیوال دانش آموزی) گفت: نمایشگاه رینوفست امسال اتفاق فوق العاده‌ای بود که با همکاری دانشگاه آزاد و اداره کل آموزش و پرورش برای اولین بار در تبریز برگزار می‌شود برای بخش نمایشگاه هزار و ۱۱۷ طرح ثبت نام داشتیم که طرح‌های نهایی بخش مسابقه ۸۴۹ طرح بوده است.

کریملو گفت: حدود هشت هزار طرح در نمایشگاه رینوتکس و رینوفست ثبت نام شده بود که بعد از غربالگری هزار و ۷۹۲ طرح برای دو نمایشگاه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به حضور ۹۴۳ طرح فناورانه در این دوره از نمایشگاه رینوتکس افزود: نمایشگاه رینوتکس فردا ساعت ۱۵:۳۰ با حضور جمعی از مسئولان کشور و استان افتتاح می شود.

کریملو ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیریت نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای برگزاری باشکوه این رویداد گفت: علاوه بر این نمایشگاه، رویداد «گویش تجربه ها» برای نخستین بار با حضور هشت نفر از افراد سرشناس حوزه صنعت و فناوری به منظور ارائه تجربه هایشان برای شرکت کنندگان در این رویداد روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل هتل شهریار برگزار می شود.

رییس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) افزود: اولین رویداد ملی «جمپا» (جایزه ملی فناوری ایران ربع رشیدی) و نمایشگاه خدمات کسب و کار از دیگر برنامه های جنبی این دوره نمایشگاه رینوتکس است.

تلاش برای برگزاری رویدادی باشکوه در تبریز

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز نیز در این نشست گفت:  نمایشگاه خدمات کسب و کار همزمان با نمایشگاه رینوتکس از چهاردهم تا هفدهم آذر همه روزه از ساعت ۱۳ تا ساعت ۱۹ بعد از ظهر به همراه رویدادها و کارگاه‌های بسیار مفید و اثربخش دایر است.

حبیب ماهوتی با بیان این که امیدواریم این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بسیار پربار و باشکوه برگزار شود، تاکید کرد: تمام تلاشمان را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر یازدهمین نمایشگاه ربع رشیدی تبریز رینوتکس ۲۰۲۳ انجام می‌دهیم.

خبرنگار: فاطمه ملک پور