ظاهرا ماجرای حمله سایبری به اسنپفود و سرقت اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر مرتفع شده و شاید دیگر لازم نباشد در این خصوص نگرانی داشته باشیم.
«شیرین مرتاض هجری»، مدیر امنیت اطلاعات:
معمولا همه چیز به اطلاعاتی که لو رفته است، بستگی دارد. در خوشبینانهترین حالت، این اطلاعات میتواند، دست رقیب این شرکتها بیفتد؛ یعنی میتوانیم انتظار داشته باشیم یک پلتفرم جدید مثل پلتفرم قربانی شکل بگیرد یا مثلا در اختیار شرکتهای تبلیغاتی غذایی قرار بگیرد؛
بهعنوان مثال فهرست کسایی که سوشی سفارش دادهند و ارسال پیامکهای تبلیغاتی مرتبط با این غذا. در حالت بدبینانه هم میتوان گفت که این اطلاعات دست در اختیار اسکمرها (کلاهبرداران سایبری) قرار بگیرد
اگر اطلاعات توسط هکرها بهفروش برسد، خریداران میتوانند ۴، ۵ برابر این ۳۰ هزار دلاری را که برای خرید دیتا پرداخت کردهاند با مهندسی اجتماعی بهدست آورند.