▫️براساس آخرین آمارها، تلگرام و واتساپ پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند. استارتاپ «نوین‌هاب» که پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است در گزارشی نوشته که پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و تلگرام محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی ایرانیان هستند.

▫️هر دو پیام‌رسان بیش از ۴۷ میلیون کاربر در ایران دارند که در این میان واتساپ با اختلافی پانصدهزار نفری بالاتر از تلگرام است. پیام‌رسان تلگرام با اینکه حدود دو سال است فیلتر شده، طبق گزارش نوین‌هاب هم‌اکنون ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر فعال دارد.

▫️سومین شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان، اینستاگرام است که براساس داده‌ها ۴۴ میلیون کاربر دارد. فاصله سه شبکه اجتماعی پرطرفدار ایرانیان با دیگر پیام‌رسان‌ها حدود ۴۲ میلیون است.

▫️جالب‌ترین بخش گزارش نوین‌هاب، حضور یک پیام‌رسان ایرانی است که جایی برای خود کنار شبکه‌های خارجی دست و پا کرده است. سروش پلاس با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر حتی از شبکه اجتماعی توییتر که ۲ میلیون کاربر ایرانی در آن فعالیت دارد، جلو زده و در رده چهارم قرار گرفته است.

▫️در این رتبه‌بندی پیام‌رسان‌های لینکدین و فیس‌بوک نیز در رتبه‌های پنجم و ششم قرار دارند. لینکدین ۲ میلیون و ۷۰۰هزار کاربر ایرانی دارد و این حاکی از آن است که این شبکه اجتماعی به تدریج در میان ایرانیان جایی برای خود باز کرده است. شبکه اجتماعی فیسبوک هم که روزگاری ایرانیان برای آن سرودست می‌شکستند، حالا فقط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر دارد.