مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن در محل سازمان عمران شهر جدید سهند، اعلام کرد: برای تسریع در اجرای طرح ها، اجرایی شدن افزایش سقف تسهیلات وام بانکی ضروری است.

ارتباط خبر، امیر بخشی زاده اظهار کرد: طرح ها حسب واریزی به موقع متقاضیان و پیشرفت آن ها، بلوک‌بندی و افزایش تسهیلات وام بانکی فعلآ تا اتخاذ تدابیر بعدی شامل پروژه هایی گردد که با واریزی به موقع متقاضیان از پیشرفت مناسب برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت عمران سهند نیز در ادامه اظهار کرد: طبق نامه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر افزایش تسهیلات وام بانکی طرح های طرح نهضت ملی مسکن از مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان را خواستار شد.

سعیدی همچنین افزایش وام منوط به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه‌ها و تبعات آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بررسی نحوه اعطای تسهیلات بانکی و استماع گزارش شرکت عمران و بانک‌ها و مذاکره تلفنی با معاون وزیر راه و شهرسازی بر همکاری بانک‌ها و اولویت بندی سریع پروژه‌ها تاکید کرد.

ذاکری همچنین بانک‌ها را ملزم به ارائه گزارش در جلسه بعدی کرد.

فیروزی؛ فرماندار شهرستان اسکو نیز ضمن تاکید بر مساعدت مالی به پروژهای نهضت ملی مسکن، حضور و ایجاد شعبه توسط بانکها در شهر جدید سهند را ضرورت دانست.