سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه با بیان این که قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه شریانی حیاتی برای حل معضل ترافیکی تبریز است، گفت: در حال حاضر پیشرفت خوبی در روند اجرایی این پروژه انجام شده است ولی به منظور تسریع تکمیل این پروژه دستگاه های متولی باید با اهتمام جدی حمایت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ارتباط خبر، بختیار مهمانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: آزادراه تبریز – ارومیه در ۶ قطعه اجرا می‌شود که قطعه ۱ از ارومیه شروع می شود و قطعه ۶ این آزادراه به طول ۲۸ کیلومتر از تقاطع دیزل آباد به اتوبان تبریز – زنجان وصل می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از پروژه قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه انجام شده و ۱۰ کیلومتر آماده آسفالت ریزی است که به زودی انجام خواهد شد.
وی قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه را رینگ دوم تبریز عنوان کرد و گفت: این پروژه با برآورد هزینه اولیه پنج هزار میلیارد تومان به صورت مشارکتی ۶۰ درصد بخش خصوصی و ۴۰ درصد دولت انجام می شود.
سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه با بیان این که این آزادراه محور اتصال تبریز – زنجان به ارومیه است گفت: قطعه ۶ در آینده به وسیله کنارگذر غربی، محور اتصال از تهران به سمت بازرگان خواهد شد.
مهمانی با اشاره به تاثیر بهره برداری از قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه در کاهش ترافیک خودروهای سنگین در تبریز افزود: با توجه به بار ترافیکی اتوبان شهید کسایی تبریز با بهره برداری از این پروژه در آینده تردد اتوبان کسایی تبریز محدود می شود و تمامی خودروهای سنگین از قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه تردد خواهند کرد.
سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه گفت: در حال حاضر قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه در حال اجرا است و مقرر شده مشارکت سایر قطعات را نیز این شرکت انجام شود در صورت تصویب این موضوع از سوی هیات دولت عملیات اجرایی سایر قطعات نیز به این شرکت واگذار خواهد شد.
مهمانی افزود: از مسیر سلماس فاصله بین تبریز و ارومیه ۲۶۰ کیلومتر است که با احداث تبریز و ارومیه مسافت این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه با بیان این که حدود ۱۵ کیلومتر از این مسیر تملک شده است، ادامه داد: عرض مسیر ۳۵ متر است و ۱۳ پل خاص، ۶ تقاطع و ۲ تونل دو دهنه در مسیر وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت‌های مسئولان ارشد استان از تسریع روند اجرای این پروژه گفت: تدابیری برای رفع معارضان در مسیر این پروژه از سوی مسئولان اتخاذ شده ولی با این وجود اگر این مشکلات حل شود امیدواریم به زودی این پروژه به بهره‌برداری برسد.
مهمانی با بیان این که تمام تلاش ما کاهش حجم ترافیک اتوبان شهید کسایی است، گفت: در بخش‌هایی از این پروژه که تملک به صورت کامل انجام شده پیشرفت زیادی داشته‌ایم به طوری که در حال حاضر ۱۰ کیلومتر از این پروژه آماده آسفالت ریزی است.
سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه افزود: بر اساس قانون موظف به تملک ۷۶ متر از عرض مسیر را هستیم، گفت: اخلال در روند تملک باعث زمانبر شدن اجرای پروژه می‌شود در صورتی که اگر با این روند تمام دستگاه های متولی برای آزادسازی اراضی به ما کمک کنند شاید این پروژه تا سه سال آینده به اتمام برسد.
مهمانی با اشاره به تبعات منفی ویلاسازی غیرمجاز بر روند اجرای این پروژه گفت: تمام امکانات و ماشین آلات برای تکمیل پروژه فراهم است و در حال حاضر تنها مشکل عملیات اجرایی وجود معارض در مسیر این پروژه است.
وی با بیان این که پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد، گفت: اگر موضوع معارضان برطرف شود امیدواریم با همتی که در راستای رفع موانع و مشکلات مردم وجود دارد به زودی این پروژه را به اتمام برسانیم.
وی به نقش ویژه رسانه‌ها در طرح و بررسی مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت رسانه ای در راستای رفع موانع و تسهیل مسیر عملیات اجرایی این پروژه گام بردارند تا با تکمیل این پروژه تصادفات کاهش یابد تا مشکلی برای کسی در اتوبان شهید کسایی رخ ندهد.
مهمانی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری تمام مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار آذربایجان شرقی از آخرین وضعیت این پروژه گفت: با بهره برداری از این پروژه گره ترافیک تبریز باز خواهد شد.
سرمایه گذار قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه افزود: تلاش می‌کنیم افتخاری بزرگ برای آذربایجان بیافرینیم و با اشتغالزایی و انجام پروژه های حیاتی مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان را هموارتر کنیم.

خبرنگار: فاطمه ملک پور