استفاده از لایو اینستاگرام با هر محتوایی مانند داستان‌خوانی، گفتگو، ورزش، آشپزی، کلاب مجازی یا رکورد زنی تعداد بیننده، راهی برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب است. قرنطینه در بسیاری از کشورها هنوز ادامه دارد و ذهن‌های خلاق با امکانات موجود هر روزه راه نویی را برای تولید محتوای جدید امتحان می کنند. شعار دوران قرنطینه این است: “خلاق بمانید و کار جدیدی یاد بگیرید.”

ویروس کرونا بیشتر انسانها را از دنیای بیرون به داخل خانه ها برده است. حالا میلیونها انسان در خانه گیرکرده داریم با ذهنهایی که می توانند تصور کنند، خلاق باشند و حتی در تصورتشان به سفر بروند. ویروس کرونا زمانی آمده که در اوج عصر ارتباطات هستیم. پس ذهنمان نمی‌تواند به حال خودش رها شود و فقط خیال‌بافی کند. ذهنمان برای هر اتفاق و عادتی که در دوران‌ #درخانه_بمانیم از دست داده راهی جدید جایگزین می کند. روشهای جدید برای معاشرت کردن، یکی از این جایگزینی‌هاست. معاشرتی بدون حد و مرز در لایو اینستاگرام.

بیش از یک میلیارد کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور فعال دارند. اپلیکیشنی که یک دهه از عمرش می‌گذرد و به هدف اشتراک گذاری عکس و سرگرمی کاربران ایجاد شد. اما قابلیت و‌ توانایی این اپلیکیشن با نیاز کاربران به سرعت به‌روز شد و از پلتفرمی فقط برای تفریح‌، به بخش اصلی زندگی میلیونها انسان تبدیل شد.

لایو اینستاگرام یا ارتباط زنده از طریق اینستاگرام، یکی از امکانات این شبکه اجتماعی است. هدف این بخش ارتباط کاربر با مخاطبانش به صورت زنده و‌ در یک زمان است.

بینندگان یک  می‌توانند نظر دهند، درخواست چت دوطرفه با آن کاربر بدهند و بعد مکالمه ویدیویی آنها به این طریق آغاز می شود. مکالمه ای که در این روزهای کرونا زده به اتفاقی محبوب در این شبکه اجتماعی تبدیل شده است و جای تماشای تلویزیون را برای بسیاری گرفته است.

برخلاف توییتر، فیسبوک و تلگرام، اینستاگرام در ایران فیلتر نیست و‌ میلیونها کاربر جوان از ایران روی این شبکه اجتماعی هستند. بیشتر کاربران اینستاگرام به صورت جهانی جوانند و تا ۳۵ سال سن دارند. کاربرانی که در این یک دهه حضور در این شبکه اجتماعی فضای ایناپلیکیشن را شکل داده اند.

آنها آزادانه از فضایی که رایگان و بدون محدودیت زمانی یا سانسور حکومت‌هاست نظر می دهند، ویدیو تولید می کنند و حالا بیشتر از قبل با دوستان‌شان در این پلتفروم معاشرت می کنند.

استفاده از لایو اینستاگرام با هر محتوایی مانند داستان‌خوانی، گفتگو، ورزش، آشپزی، کلاب مجازی یا رکورد زنی تعداد بیننده، راهی برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب است. قرنطینه در بسیاری از کشورها هنوز ادامه دارد و ذهن‌های خلاق با امکانات موجود هر روزه راه نویی را برای تولید محتوای جدید امتحان می کنند. شعار دوران قرنطینه این است: “خلاق بمانید و کار جدیدی یاد بگیرید.”