مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن آشنایی با محیط بانان جدید الاستخدام استان بر ارتقاء دانش محیط زیستی آنان تاکید کرد.

به گزارش ارتباط خبر و به نقل از روابط‌ عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، شهنام اشتری طی نشست توجیهی که با حضور معاونین و روسای ستادی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شدُ ضمن خوش آمدگویی به محیط بانان جدید الاستخدام در جمع آنان  گفت: محیط زیست یک دستگاه فرابخش بوده  که باید حتمن نیروهای آن سواد محیط زیستی خودشان را با علم روز دنیا  ارتقاء داده اثر گذار باشند و نسبت به افزایش اطلاعات و مطالعه کافی در همه زمینه های مربوط به محیط زیست تلاش نمایند.

وی ادامه : محیط بانی یعنی از خودگذشتگی و فداکاری و محیط ‏بان کسی است که در ذاتش شجاعت نهفته و با اخلاق مداری کنار محیط بانان مجرب با صداقت و احترام،  بایستی در محیط کار نسبت به پایش کمی و کیفی اکوسیستم منطقه محل خدمت خودشان با تعامل و بصورت راهبردی عمل نمایند.

وی ادامه داد : در این برهه زمانی مسئله محیط زیست یکی از بحثهای به روز و اولیه در جهان اطلاعات و اخبار است بنابراین  شما محیط بانان تازه نفس  در عصر اطلاعات و فناوری و هوشمند سازی  از سویی با شکارچیان مسلح روبرو  خواهید شد و از طرفی دیگر خطر درگیری با حیوانات وحشی یا بلایای طبیعی ، بنابراین در انتقال اخبار موثق و دقیق و سریع در حین ماموریتها نیز باید آگاه و هوشیار باشید تا فداکاریها و تلاشهای بخش محیط بانی را به نحو احسن به آگاهی مردم برسانید.

شایان ذکر است این محیط بانان در آزمون های ورودی  تئوری و عملی محیط بانی حفاظت محیط زیست با کسب نمره قبولی در اداره کل حفاظت محیط زیست مشغول به کار خواهند شد.