تغییر استراتژیک تنها در شرایطی حاصل می شود که مدیریت ارشد عمیقاً در مدیریت پروژه دخیل باشد. برای رسیدن به این هدف، اولین قدم پشتیبانی از متخصصان و مدیران استراتژیک در یادگیری زبان مدیریت پروژه است.

روند علاقه به حوزه PPM و مباحث استراتژی به طور مرتب در دهه های گذشته افزایش یافته است. انتظار می رود در آینده روند افزایشی خود را ادامه دهد. مدیریت پروژه نمونه کارها (PPM) به شرکتها کمک می کند تا به استراتژی ها و اهداف سازمانی خود برسند. سازمان ها می توانند از PPM برای شناسایی پروژه ها و سبد خریدهایی که به بهترین وجه با اهداف شان مطابقت دارند، استفاده کنند.

پیوند با استراتژی
استراتژی تجارت با PPM و موفقیت آن رابطه دارد. هماهنگی نمونه کارها با جهت استراتژیک سازمان بستگی به توانایی افراد در مدیریت پروژه نمونه کارها دارد. این استراتژی به رویکرد PPM متکی است و در عین حال شیوه های PPM به استراتژی سازمانی بستگی دارد.

دخالت مدیریت ارشد
برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی شرکت، مهم است که مدیریت ارشد را در مدیریت پروژه درگیر کنید. امروز متأسفانه بیشتر مدیران هنوز زبان مدیریت پروژه را آموخته اند. علاوه بر این، برای پیاده سازی شیوه های حکمرانی خوب، مهم است که چندین چیز مانند هماهنگی رسمی بین برنامه های پروژه، برنامه ها، اوراق بهادار و مشاغل پروژه در دست اجرا باشد.

در آخر، ارائه گزارش های شفاف از ریسک و وضعیت بسیار مهم است. علاوه بر این، موارد عملیاتی نیز وجود دارد که ممکن است نیاز به دخالت مدیریت ارشد داشته باشد. حتی در این حالت، داشتن جریان های رو به بالا از اطلاعات بسیار مهم است تا مدیران بتوانند به روز باشند.

تدوین استراتژی ها
مدیریت پروژه نمونه کارها با ارائه اطلاعات مفید به شرکتها از توسعه استراتژی ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک نمونه کار با مؤلفه ها و پروژه های خود رابطه دارد.

PPM می تواند بر استراتژی شرکت در ۵ حوزه تأثیر بگذارد: اندازه گیری عملکرد مؤلفه های نمونه کارها و مدیریت ریسک، تخصیص منابع مالی، تخصیص منابع انسانی، تخصیص منابع مواد یا تجهیزات، حفظ تراز با اهداف استراتژیک (PMI ، ۲۰۱۳).

اساساً مدیریت پروژه و برنامه مسئولیت مدیریت منابع را برعهده دارند. این یک جنبه مهم هنگام اجرای استراتژی شرکتها در پروژه هاست.

یادت باشه
تغییر استراتژیک تنها در شرایطی حاصل می شود که مدیریت ارشد عمیقاً در مدیریت پروژه دخیل باشد. برای رسیدن به این هدف، اولین قدم پشتیبانی از متخصصان و مدیران استراتژیک در یادگیری زبان مدیریت پروژه است.