تولید محتوا در اینستاگرام مثل یک مسابقه بزرگ با جایزه های متنوع است که هر بازاریابی را به خودش جذب می کند. این وسط مدیران معمولا انتظارات بی نهایت زیادی از اینستاگرام مارکتینگ دارند. به طوری که حتی یک وقفه کوچک در بازگشت سرمایه نیز آنها را دلسرد خواهد کرد. بخش کمدی ماجرا وقتی شروع می شود که متوجه بی اطلاعی اغلب کارآفرینان نسبت به جزییات بازاریابی در اینستاگرام شویم. این یعنی کسب و کارها برای حضور در ماراتنی ثبت نام کرده اند که هیچ اطلاعی از جزییاتش ندارند!

یکی از نکاتی که خیلی زود توجه هر بازاریابی باهوشی را به خودش جلب می کند، مدت زمان استاندارد برای تولید محتوا در اینستاگرام است. ویدئوهای اینستاگرامی چند دقیقه باید باشند؟ اصلا چرا باید از ویدئو در اینستاگرام استفاده کرد؟ تا آنجایی که از نوستالژی های آشنایی با این پلتفرم به یاد داریم، همیشه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور بوده. پس حالا چه تغییری رخ داده که همه دنبال فرمت ویدئو هستند؟

معمای مدت زمان ویدئو در اینستاگرام

ما در این مقاله قصد داریم به سوالات بالا جواب های قانع کننده ای بدهیم. اگر شما هم علاقه مند به تولید محتوا و بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام هستید، در ادامه با ما همراه باشید؛ چراکه قصد داریم علاوه بر بررسی معمای مدت زمان ویدئو در اینستاگرام به برخی از تکنیک های طلایی برای موفقیت در این حوزه نیز اشاره کنیم. خب اگر شال و کلاه کرده اید، دیگر کم کم ماجراجویی مان را شروع کنیم.

فرمت ویدئو در اینستاگرام

فرمت ویدئو در اینستاگرام: یک مقدمه کوتاه

اینستاگرام از همان اول توجه همه دوستداران دنیای عکاسی را به خودش جلب کرد. به طوری که خیلی زود تبدیل به پاتوقی برای عکاس های مختلف شد. البته اهداف این پلتفرم بلندپروازانه تر از آن بود که فقط به جلب عکاس ها اکتفا کند. به همین خاطر خیلی زود امکان آپلود ویدئو را هم به امکاناتش اضافه کرد. حالا دیگر همه کاربران از سراسر دنیا کنجکاوی شان برانگیخته شده بود. نتیجه کار هم رشد سریع اینستاگرام در بازار شبکه های اجتماعی بود؛ رشدی که حتی تا امروز هم ادامه دارد.

سیاست کلی اینستاگرام در زمینه اضافه کردن ویدئو به فرمت های مورد پشتیبانی اش تا حد زیادی ساده است. آنها همیشه دنبال فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف بودند تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. این وسط استفاده از ویدئو به خاطر محبوبیتش در بین کاربران کاملا توجیه پذیر بود. کافی است نگاهی به تجربه زندگی دیجیتال تان بیندازید تا این بحث را به خوبی متوجه شوید. آدم ها از صبح تا پاسی از شب وقت شان را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. این وسط هم ویدئو فرمت اصلی و بی نهایت محبوب کاربران برای تعاملات گسترده است. پس جای تعجب ندارد که هر شبکه اجتماعی برای موفقیت چاره‎ای به غیر از تمرکز بر روی این فرمت نداشته باشد.

وقتی درباره فرمت ویدئو در اینستاگرام حرف می زنیم، باید اول از همه به محدودیت های این عرصه اشاره کنیم. شاید در یوتیوب ویدئوهای ۸-۷ ساعته هم به تور آدم بخورد، اما در اینستاگرام اصلا از این خبرها نیست؛ چراکه استراتژی اینستاگرام در این رابطه کاملا روشن است. آنها اجازه بارگذاری ویدئوهای بیشتر از ۶۰ دقیقه را به هیچ کاربری نمی دهند. البته هیچ مانعی هم برای آپلود چند پست جداگانه با همین سقف زمانی در کار نیست. به زبان خودمانی، شما می توانید بی نهایت ویدئوی ۶۰ دقیقه‎ای در اکانت تان منتشر کنید.

اگر دنبال ویدئوهای یک اکانت در اینستاگرام هستید، کافی است بعد از مراجعه به صفحه اصلی آن اکانت گزینه «ویدئوها» را لمس کنید. اینطوری با آرشیو کامل ویدئوهای آن اکانت رو به رو خواهید شد.

ماجرای محدودیت زمانی ویدئوها درباره سرویس های دیگر اینستاگرام تا حدی متفاوت است. مثلا درباره سرویس لایو کاربران سقف چهار ساعت را پیش رو دارند. بنابراین اگر فکر می کنید لایوتان بیشتر از این زمان می برد، شاید انتخاب پلتفرمی دیگر بهترین گزینه باشد. به علاوه، سرویس ریلز هم از ویدئوهای حداکثر ۶۰ ثانیه ای پشتیبانی می کند. این مدت برای بخش استوری تنها ۱۵ ثانیه است. بنابراین باید حواس تان نسبت به تولید محتوا در این بخش ها حسابی جمع باشد.

نکات کلیدی درباره ویدئوهای اینستاگرام

نکات کلیدی درباره ویدئوهای اینستاگرام

حالا که یک مقدمه کوتاه درباره اوضاع فرمت ویدئو در اینستاگرام را مرور کردیم، نوبت به اصل ماجرا می رسد. اینکه هر کدام از سرویس های اینستاگرام چه امکاناتی برای ویرایش و آپلود ویدئو دم دست کاربران قرار می دهد، معمایی است که تا چند دقیقه دیگر به طور کامل حلش می کنیم. پس در آخرین بخش ماجراجویی نیز با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط: بازسازی برند با بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام

ویدئو در بخش پست ها

همانطور که اشاره شد، در بخش پست ها شما حداکثر ۶۰ دقیقه زمان در اختیار دارید. البته از آن سمت نیز ویدئوی تان باید حداثل سه ثانیه باشد. وگرنه اجازه انتشارش در بخش پست را نخواهید داشت (خب اصلا چه کسی سراغ ویدئوهای کمتر از این می رود؟). بعد از اینکه ویدئوی تان در این بخش آپلود شد، از طریق صفحه اصلی اپ در دسترس کاربران قرار می گیرد. به علاوه، بسته به نوع هشتگ های کاربردی، در بخش اکسپلور نیز محتوای تان به دست شماری از کاربران خواهد رسید.

نکته کلیدی برای انتشار محتوا در بخش پست مربوط به گزینه های ویرایشی است. اینستاگرام از همان ابتدای راه اسنپ چت را در نظر داشت. به همین خاطر همیشه روی امکانات ویرایشی اپ خود تاکید زیادی کرده است. نتیجه این امر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی از آب درآمده که خیلی ها فقط برای ویرایش عکس و ویدئو از آن استفاده می کنند. ماجرا جالب شد، نه؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم ادیت ویدئو کار راحتی نیست. البته به شرط اینکه تا حالا یک دقیقه هم با اینستاگرام کار نکرده باشید!

بخش ویرایش ویدئو در اینستاگرام آنقدر راحت هست که به سادگی دل هر کاربری را ببرد. به علاوه، شما برای کار در این بخش حتی نیاز به مهارت های تخصصی هم ندارید؛ چراکه رابط کاربری اینستاگرام در عین سادگی طراحی شده و برای هر بخش ویرایشی نیز راهنمایی کامل دارد.

ویدئو در بخش استوری

ویدئو در بخش استوری

سرویس استوری یکی از محبوب ترین گزینه های اینستاگرام محسوب می شود. امکان تولید محتوا در لحظه و بدون نیاز به ویرایش سنگین از جمله مواردی است که بر محبوبیت استوری افزوده است. در اینجا ما تقریبا با یک الگوبرداری خلاقانه از اسنپ چت رو به رو هستیم. به طوری که کاربران نیازی به یادگیری نکات مختلف این سرویس ندارند؛ به ویژه اگر قبلا تجربه کار با اسنپ چت یا فیس بوک را داشته باشید، کارتان حسابی راحت می شود.

مهمترین نکته درباره استوری ناپدیدشدنش بعد از ۲۴ ساعت است. همین ویژگی موجب شده تا استوری پاتوق انتشار اخبار تازه باشد. به طوری که اغلب خبرگزاری ها به جای تبدیل اخبار به پست، آن را در قالب استوری تحویل کاربران می دهند.

تیم فنی اینستاگرام در بخش استوری امکاناتی نظیر انواع گیف، استیکر و فونت های متنوع را در دسترس قرار داده است. از طرف دیگر شما کلی فیلتر مختلف برای ویرایش ویدئوی تان دارید. همین امر کار را برای ایجاد تنوع در زمینه تولید محتوا ساده می کند. یادتان باشد شما حداکثر ۱۵ ثانیه برای هر استوری وقت دارید. پس بهتر است نهایت استفاده را از زمان‎تان ببرید. نکته کلیدی دیگر محدودیت بارگذاری همزمان استوری هاست. بر این اساس شما فقط چهار استوری همزمان در چنته خواهید داشت. پس باید تمام تمرکزتان بر روی بیان اهل مطلب در ۶۰ ثانیه باشد. وگرنه وقفه ای معنادار میان بخش های ویدئوی تان ایجاد می شود.

مطلب مرتبط: تکنیک های کاربردی بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام

ویدئو در بخش ریلز

ویدئو در بخش ریلز

توسعه تیک تاک برای خیلی از شبکه های اجتماعی خطری بالقوه محسوب می شود؛ چراکه کاربران روز به روز استقبال بیشتری از این پلتفرم کرده و انتظارات شان از شبکه های اجتماعی نیز دائما تغییر می کند. اینستاگرام جزو اولین پلتفرم هایی بود که خیلی زود نسبت به تغییرات تیک تاک در بازار واکنش نشان داد. رویکرد اصلی آنها رقابت با تیک تاک برای حفظ کاربرانش بود. به طوری که از همان ابتدا سرویس ریلز را برای رقابت با تیک تاک روانه بازار کرد.

اگر بخواهیم مثل منتقدهای ادبی با سختگیری تمام سرویس ریلز را با تیک تاک مقایسه کنیم، باید گفت این دو پلتفرم تفاوت معناداری با هم ندارند؛ چراکه ریلز دقیقا کپی برداری هوشمندانه ای از تیک تاک محسوب می شود. البته خیلی از کاربران دوست دارند فضای تیک تاک را تجربه کنند. بنابراین ریلز در این یک مورد دست بالاتر را ندارد.

آپلود ویدئو در بخش ریلز حداکثر تا ۶۰ ثانیه امکان پذیر است. ضمنا شما در این رابطه دیگر نیازی به نگرانی درباره موسیقی متن ویدئوها ندارید؛ چراکه اینستاگرام خودش امکان استفاده از موزیک های مختلف را فراهم کرده است. پس با خیال راحت موسیقی مورد علاقه تان را به ویدئو اضافه کنید.

ویدئو در بخش لایو

ویدئو در بخش لایو

ویدئوهای لایو یکی از پاتوق های اصلی برای جمع های دوستانه و صدالبته رویدادهای حرفه ای است. اگر زمانی نه چندان دور محل اصلی گردهمایی ها در سالن های بزرگ بود، حالا همه چیز به اینستاگرام منتقل شده است. به طوری که خیلی از کارآفرینان حالا در این بخش دنبال بیان پیام برند و بازاریابی هستند.

وقتی برای اولین بار از سرویس لایو رونمایی شد، محدودیت زمانی اش سه ساعت بود. با این حال بعد از گذشت چند سال این محدودیت به چهار ساعت رسید. فکر می کنم شما هم قبول دارید این زمان برای بیان حق مطلب کافی باشد، مگر نه؟

قبلا هر اکانت امکان ذخیره سازی ویدئوهای لایو بر روی پروفایلش را داشت. به طوری که همه کاربران بعدها فرصت تماشای آن لایو را داشته باشند. با این حال حالا اوضاع کاملا فرق کرده است. به طوری که شما فقط ۳۰ روز امکان پین کردن لایوتان را دارید. بعد از آن این ویدئو به طور خودکار ناپدید می شود.

یادتان باشد، اینستاگرام بسته به سرعت و کیفیت اینترنت هر کاربر کیفیت ویدئو متفاوتی به او می دهد. پس قبل از اینکه باعجله ویدئوی لایوتان را شروع کنید، کمی به فکر وضعیت اینترنت‎تان باشید. وگرنه کاربران تصاویر پیکسلی از شما دریافت کرده و خیلی زود قید لایوتان را خواهند زد.

 

جمع بندی پایانی

فرمت ویدئو در اینستاگرام

فرمت ویدئو در اینستاگرام روز به روز محبوب تر می شود. این امر بر روی محبوبیت کلی اینستاگرام هم تاثیر مثبت دارد. پس اگر فکر کرده اید همچنان با دوری از ویدئو فرصت توسعه کسب و کارتان در اینستاگرام را دارید، سخت در اشتباهید. حالا شما تمام آنچه باید برای بازاریابی بی عیب و نقص ویدئویی در اینستاگرام بلد باشید را یاد گرفته اید. از اینجا به بعد همه چیز به خلاقیت و همچنین رعایت نکات مورد بحث در بالا بستگی دارد.

امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی راهگشا برای آشنایی با کم و کیف ویدئو در پلتفرم اینستاگرام به شما کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای درباره موضوع مقاله داشتید، همکاران من همیشه آماده پاسخگویی هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.wyzowl.com