مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری ۱۳۹ برنامه در استان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی خبر داد و گفت: برنامه گلباران مقبره‌الشعرا روز ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و همایش ملی روز شعر و ادب فارسی بعد از ظهر ۲۷ شهریور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

به گزارش ارتباط خبر، سید محمدحسین بلاغی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت نامگذاری روز ۲۷ شهریور روز شعر و ادب به مناسبت سالروز رحلت شاعر شیرین سخن و توانمند استاد شهریار افزود: روز ملی شعر و ادب فارسی محور وحدت ایران در حوزه شعر و ادبیات است.

وی در خصوص موضوع زمان شناسی استاد شهریار گفت: استاد شهریار با درک درست از مسائل قبل و بعد از انقلاب، مسائل ملی و تمام موضوعات مهم با کنشگری شعر سروده و در هر زمان اثربخش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که شهریار در اشعار ترکی و فارسی آثار فاخر و بی نظیری دارد، تاکید کرد: استاد شهریار به اندازه ای که باید هنوز شناخته شده نیست و ما همچنان از این موضوع غافل هستیم.

بلاغی اظهار کرد: روز ملی شعر و ادب رویدادی وحدت آفرین است که برنامه های متعددی با محوریت تبریز در کشور برگزار خواهد شد.

وی بر ضرورت تبدیل رویدادهای فرهنگی به رویدادهای مردمی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه برنامه های روز شعر و ادب فارسی اهتمام جدی تمام دستگاه های فرهنگی را نشان می دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برنامه های روز شعر و ادب فارسی شروع شده و اوج این برنامه ها در روزهای یکشنبه ۲۶ شهریور تا سه شنبه ۲۸ خواهد بود.

تعامل خوب دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی

بلاغی با بیان این که کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی رویدادی است که در برگزاری آن بسیاری از دستگاه های استان نقش آفرینی می کنند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مسئولیت دو کمیته فضاسازی و تبلیغات و کمیته فرهنگی و هنر و اطلاع رسانی را بر عهده دارد.

وی ضمن تقدیر از زحمات مسئول بسیج هنرمندان تبریز در برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه افزود: یکی از اصلی ترین برنامه کمیته ها برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه است که فردا بعد از ظهر در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ۶۷ نفر در استان که در دوران دفاع مقدس در حوزه فرهنگ و هنر فعال بودند به عنوان شهدای حوزه فرهنگ و هنر شناسایی شده که اجلاسیه با حضور خانواده های این افراد برگزار می شود.

بلاغی افزود: در این برنامه از ۸ نفر از ایثارگرانی که در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در دوران دفاع مقدس و بعد از این دوران فعالیت کرده اند تجلیل می شود و از مجموعه کتاب خاطرات شهدای هنرمند و خبرنگار و رسانه، مجموعه آثار تجسمی و یک قطعه موسیقی نیز رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که این برنامه با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی هنری و فرهنگی برگزار می شود، افزود: تعامل خوبی در بین دستگاه های فرهنگی استان وجود دارد که این همکاری جمعی در پیشبرد برنامه ها بسیار اثربخش است و امیدواریم با حضور پرشور اهالی فرهنگ و هنر و خانواده شهدا شاهد برنامه خوبی باشیم.

خبرنگار: فاطمه ملک پور