بانک ها به طور فزاینده ای در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند. در سال ۲۰۲۳، ۸۸% از بانک ها تا حدودی یا بسیار فعال در رسانه های اجتماعی بودند، که از ۷۵% در سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

به گزارش ارتباط خبر – رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند است که بانک ها می توانند از آن برای ارتباط با مشتریان، ایجاد روابط و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند. با این حال، بانک ها باید از رسانه های اجتماعی به طور موثر استفاده کنند تا به اهداف خود دست یابند. این گزارش توصیه هایی برای بانک ها در مورد نحوه بهبود استفاده آنها از رسانه های اجتماعی ارائه می دهد.

 

گزارش نشان داد که:

* بانک ها به طور فزاینده ای در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند. در سال ۲۰۲۳، ۸۸% از بانک ها تا حدودی یا بسیار فعال در رسانه های اجتماعی بودند، که از ۷۵% در سال ۲۰۲۱ بیشتر است.
* فیس بوک هنوز محبوب ترین پلتفرم رسانه های اجتماعی برای بانک هاست. با این حال، استفاده از سایر پلتفرم ها، مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام، در حال رشد است.
* بانک ها از رسانه های اجتماعی برای طیف گسترده ای از اهداف استفاده می کنند، از جمله خدمات مشتری، بازاریابی و مشارکت در جامعه.
* بانک ها هنوز در حال یادگیری نحوه استفاده موثر از رسانه های اجتماعی هستند. بسیاری از بانک ها در ایجاد محتوای جذاب و اندازه گیری نتایج کمپین های رسانه های اجتماعی خود مشکل دارند.

گزارش توصیه هایی را برای بانک ها در مورد چگونگی بهبود استفاده از رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهد، مانند:

* تولید محتوای با کیفیت که مرتبط با مخاطب هدف شما باشد.
* از زبان گفتاری استفاده کنید.
* مخاطب خود را درک کنید.
* گوش دادن و پاسخ دادن.
*به دنبال محتوای غیر بانکی جدید باشید.

وضعیت رسانه های اجتماعی در بانکداری به بررسی نحوه استفاده بانک ها از رسانه های اجتماعی، چالش ها و فرصت هایی که وجود دارد و آنچه در آینده انتظار می رود، می پردازد. ABA داده های نظرسنجی را از بیش از ۳۳۰ بانک ایالات متحده جمع آوری کرد – مؤسسات مالی با اندازه های مختلف./شارا