گزارش جرمی گلدمن، ۶ ژوئن ۲۰۲۴ – استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، به‌ویژه در میان جمعیت جوان‌تر که به طور فزاینده‌ای به رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه برای نیازهای اطلاعاتی خود روی می‌آورند، در حال کاهش است.یک نظرسنجی جدید توسط Forbes Advisor و Talker Research نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رفتار جستجو در بین نسل‌ها است.

ارتباط خبر – استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، به‌ویژه در میان جمعیت جوان‌تر که به طور فزاینده‌ای به رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه برای نیازهای اطلاعاتی خود روی می‌آورند، در حال کاهش است.

یک نظرسنجی جدید توسط Forbes Advisor و Talker Research نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رفتار جستجو در بین نسل‌ها است.

این مطالعه که بر روی ۲۰۰۰ آمریکایی انجام شده است، نشان داد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به ابزارهای اصلی جستجو برای بسیاری از افراد هستند.

– نسل زد، ۲۵ درصد کمتر از نسل ایکس از گوگل برای جستجو استفاده می‌کند.

– تنها ۶۴ درصد از نسل زد از موتورهای جستجو برای کشف نام تجاری استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم برای بچه‌ها ۹۴ درصد است.

– با این حال، یک نکته مثبت برای گوگل وجود دارد: ۵۷ درصد از مردم از یوتیوب به همان روشی که از گوگل استفاده می‌کنند برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند.

افزایش جستجوی اجتماعی

– تقریباً از هر چهار نفر (۲۴%) یک نفر از پاسخ‌دهندگان عمدتاً از رسانه‌های اجتماعی برای جستجو استفاده می‌کنند.

– ۴۶ درصد از نسل زد و ۳۵ درصد از هزاره‌ها رسانه‌های اجتماعی را به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح می‌دهند.

– ۴۴ درصد از نسل زد روزانه برندهای جدیدی را در رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند.

– تیک‌تاک برای جستجو در موضوعاتی مانند مو و آرایش (۴۰%) و ایده‌های هدیه (۴۰%) توسط نسل زد نسبت به گوگل محبوب‌تر است.

– اینستاگرام محبوب‌ترین دسته جستجو، برندهای مد (۱۲%) است.

– کاربران فیس‌بوک به طور مکرر اخبار و امور جاری و دستورالعمل‌ها و ایده‌های غذایی را جستجو می‌کنند.

مسائل مربوط به موبایل

یک سوم پاسخ‌دهندگان فقط از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند. این روند در میان هزاره‌ها (۳۹٪) و نسل زد (۴۰٪) قوی‌تر است.

برداشت ما

– داده‌ها نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در نحوه رویکرد نسل‌های مختلف به جستجو است.

– ترجیح نسل زد برای رسانه‌های اجتماعی نسبت به موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل، نشان‌دهنده تمایل به سمت پلتفرم‌هایی است که محتوای سریع و بصری جذاب ارائه می‌دهند.

– این تغییر صرفاً مربوط به راحتی نیست، بلکه منعکس کننده تغییرات عمیق تر در الگوهای مصرف دیجیتال است.

برای کسب و کارها

– کسب و کارهایی که می‌خواهند با مخاطبان جوان‌تر ارتباط برقرار کنند، باید حضور خود در رسانه‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها برای فرمت‌های موبایل و ویدیو بهینه شده است.

– استفاده قابل توجه از یوتیوب برای جستجو نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

– برندها باید در نظر بگیرند که چگونه می‌توانند ارزش ارائه دهند و توجه را در پلتفرم‌های ویدیویی جلب کنند.

– تأکید بر رویکردهای مبتنی بر موبایل و رسانه‌های اجتماعی برای مرتبط ماندن در این چشم‌انداز دیجیتال که به سرعت در حال تغییر است، کلیدی خواهد بود.

منبع انگلیسی: emarketer

منبع فارسی: شارا