در این مقاله پنج مرحله اساسی برای تدوین یک استراتژی ارتباطات شرکتی بیان شده است:

ارتباط خبر – ۱- سیاست را تنظیم کنید. با هدف کسب درآمد و کار همسو باشند و مخاطبان خاص را شناسایی کنند.

۲- کانال‌های پلتفرم را انتخاب کنید. کانال های مناسب را برای انتقال پیام های شما به مخاطبان هدف انتخاب کنید.

۳- یک جدول تهیه کنید. فعالیت‌های ارتباطی خود را در یک جدول زمانی مشخص کنید تا پیام های شما منسجم باشند.

۴- ارتباطات بحران را مدیریت کنید. استراتژی ها و پروتکل هایی را برای حل بحران های احتمالی توسعه دهید.

۵- اندازه گیری و ارزیابی را انجام دهید. اثربخشی تلاش های ارتباطی خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید اقدامات لازم بعدی را انجام دهید.

این مقاله نکات مهمی را برای تدوین یک استراتژی ارتباطات شرکتی ارائه می‌دهد. با پیروی از این مراحل، مطمئن شوید که ارتباطات شما شفاف، منسجم و بررسی است.

در ادامه چند نکته اضافی برای تدوین یک استراتژی ارتباطات شرکتی ارائه شده است:
یک تیم ارتباطات چند رشته ای را تشکیل دهید. این تیم باید شامل متخصصانی از زمینه های مختلف، مانند روابط‌عمومی، مارکتینگ، رسانه های اجتماعی و فناوری باشد.

از تحقیقات برای درک مخاطبان خود استفاده کنید. بدانید که به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

از اندازه گیری و ارزیابی برای بهبود تلاش های خود استفاده کنید. بدانید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند تا بتوانید خودتان را تنظیم کنید./شارا