کارمندان دارایی شماره یک شرکت اند. بنابراین به نفع شماست که آن ها بدانند که حتی اگر این به معنای به تاخیر انداختن پروژه ها باشد، تهدیدات احتمالی (و ایمنی آن ها) را جدی می گیرید. شرکت ها باید سیاست هایی برای رسیدگی به چنین مشکلاتی، از اعتراضات خشونت آمیز گرفته تا تروریسم و شیوع این گونه بیماری ها، داشته باشند.

ویروس کرونا، این دلواپسی جهانی، منجر به مکالمات آنلاین زیادی می شود و کارمندان و گروه های ارتباطی باید برنامه ای برای رفع نگرانی های همکاران خود داشته باشند.

حتی اگر شرکت ها فکر می کنند مستقیما تحت تاثیر ویروس کرونا نیستند، این تیتر خبری ملی حتما در ذهن کارمندانشان هست.

مسافران و کسانی که در مناطق نزدیک به مرکز بیماری زندگی می کنند، ممکن است نگرانی زیادی درباره سلامتی شان داشته باشند. اگر شرکت ها راجع به مسائل حساس مانند ویروس کرونا با کارمندانشان صحبت نکنند، ممکن است بهره وری کاهش و هزینه ها افزایش پیدا کنند. همچنین ممکن است شهرت شرکت به خطر بیفتد و عملکر کارمندان دچار چالش شود.

کارمندان دارایی شماره یک شرکت اند. بنابراین به نفع شماست که آن ها بدانند که حتی اگر این به معنای به تاخیر انداختن پروژه ها باشد، تهدیدات احتمالی (و ایمنی آن ها) را جدی می گیرید.

شرکت ها باید سیاست هایی برای رسیدگی به چنین مشکلاتی، از اعتراضات خشونت آمیز گرفته تا تروریسم و شیوع این گونه بیماری ها، داشته باشند.

آرام و آگاه باشید
چه این اتفاق برای شرکت شما خطر مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد یا نداشته باشد، باید اخبار قابل اعتماد و منابع اطلاعاتی را دنبال کنید. مثلا می توانید اطلاعیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را چک کنید. اگر شرکت شما بزرگ است، ثبت نام در شرکت مشاوره ای در زمینه ریسک سفر و محافظت مانند International SOS را در نظر بگیرید.

این دست شرکت ها در تماس مداوم با مقامات بهداشتی و امنیتی هستند و از سراسر جان منابع اطلاعاتی دارند. وقتی کارمندی بیمار می شود یا بحرانی سیاسی روبرو می شود، ارزیابی ریسک آن ها می تواند به ما کمک کند.

در ارتباط با کارمندان همدل باشید و به آن ها نشان دهید که امنیت آن ها مهمترین دغدغه شماست. به جای خبرهایی که بزرگش می کنند به آن ها احتمال واقعی خطر را بگویید.

در صورتی که به سفر تمایل ندارند آن را اختیاری کنید. درعصر رسانه حرف های یک کارمند با دوستش در فیسبوک درباره اینکه از او خواسته شده به منطقه جنگ یا آنفولانزا برود ممکن است سریعا وایرال شود و مشکلات بزرگی برای شهرت شما ایجاد کند.

به پیشگیری تشویق کنید.
برای آموزش پیشگیری به کارمندان، دستورالعمل های بهداشتی را آموزش دهید. این موارد حیاتی معمولا کارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست، استفاده از ضدعفونی کننده دست و پوشاندن دهان با آستین فرد هنگام سرفه کردن است. از همه مهمتر این است که دستانتان را به دهانتان نزنید.

دسترسی کارمندان به مواد ضدعفونی کننده و ضد باکتری را افزایش دهید. این ها راهکارهایی ساده اما موثر است که به معلمان مدرسه برای کمک به آگاهی دادن به دانش آموزان و خانواده هایشان در کمپین Novartis و CDC آموزش داده ایم.

اگر کارمندانتان در کشوری زندگی می کنند که دست دادن و روبوسی رسم است آن ها را تشویق کنید که آن را کنار بگذارند تا از پخش و شیوع بیماری جلوگیری شود. به آن ها این امکان را بدهید که از راه دور کار کنند یا اگر حس می کنند مریض اند مرخصی بگیرند.

اطمینان حاصل کنید که هر گونه اطلاعیه یا دستورالعملی که منتشر می کنید دارای منبع معتبر باشند که منجر به افضاح ارتباطی نشوند.

حتی در مناطقی که ویروس کرونا مشاهده نشده این موارد می تواند از خطر ویروس آنفولانزا جلوگیری کند ویروسی که هر ساله به بهره وری و درآمد خسارت می زند و تهدیدی برای سلامت کارکنان است.

نویسنده: رام اختیار- موسس و شریک رام اند کو

ترجمه: حنانه باقریان