هوش مصنوعی مولد یک فناوری نوظهور است که پتانسیل انقلابی در نحوه انجام کارها را دارد. با این حال، برای دستیابی به حداکثر بهره از این فناوری، مدیران اجرایی باید هفت کلید زیر را دنبال کنند:

۱. سازماندهی برای هوش مصنوعی مولد

مک کینزی توصیه می‌کند که مدیران عامل تیم هایی با عملکرد متقابل جمع آوری کنند که ترکیب آنها بسته به کاربرد هوش مصنوعی مولد متفاوت است. به عنوان مثال، این شرکت توصیه می‌کند که مشتریان تیم هایی را از کارکردهایی مانند علم داده، مهندسی، حقوقی، امنیت سایبری، بازاریابی و طراحی برای ساختن هوش مصنوعی مولد برای برنامه های کاربردی برای شخصی سازی پیام های بازاریابی جمع آوری کنند.

۲. طوفان فکری راه های تازه برای انجام فرآیندهای ضروری

مک کینزی از مدیران اجرایی خواست تا از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پیشرفت‌های چشمگیر در نحوه انجام عملکردهای تجاری ضروری شرکتشان استفاده کنند. به عنوان مثال، این شرکت به مدیران اجرایی توصیه کرد که از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد روش‌های جدید کار در داخل شرکت و با سهامداران مانند شرکا و مشتریان استفاده کنند.

۳. یک پشته فناوری (مجموعه ای از فناوری ها، نرم افزارها و زیرساخت ها) کاملاً بارگذاری شده را فعال کنید

مدیران عامل باید کارشناسان ارشد فناوری خود را برای همکاری با شرکت‌های خارجی برای استقرار قابلیت‌های فنی – مانند منابع محاسباتی، سیستم‌های داده، حاکمیت داده‌ها و فرآیندهای امنیتی، ابزارها و دسترسی به مدل‌ها – ملزم کنند که برای استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی مولد نیاز است. مک کینزی خاطرنشان کرد که عملکرد شرکت را افزایش خواهد داد.

۴. یک “فانوس دریایی” بسازید

برای ایجاد شور و شوق و الهام بخشیدن به خلاقیت، مک‌کینزی به مدیران عامل توصیه کرد تا برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را آزمایش کنند که به سرعت به ارزش اضافه می‌کنند. به عنوان مثال یک “کارشناس مجازی” بود که به کارگران اجازه می داد مرتبط ترین محتوا را به مشتریان ارایه دهند. چنین “پیروزی های اولیه” به هموار کردن راه برای کاربردهای مهم تر این فناوری کمک می‌کند.

۵. تعادل ریسک و ایجاد ارزش

مک کینزی توصیه کرد که مدیران عامل در ابتدا باید برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد با ریسک کمتری را ارایه دهند که ممکن است ارزش کمتری ارایه دهند. این رویکرد با هدف کمک به رهبران در توسعه و تسلط بر رویه‌ها – مانند الزام انسان به بررسی محتوای AI مولد – برای جلوگیری از توهمات و سوگیری‌ها در داده‌های آموزشی مدل زبانی بزرگ از دستیابی به مشتریان بود.

۶. برای به دست آوردن قابلیت های مورد نیاز همکاری کنید

مک کینزی خاطرنشان کرد که رهبران کسب‌وکار باید زمانی که شرکت فاقد تخصص کافی است، ارایه‌دهندگان را به دست آورند یا با آنها همکاری کنند تا به قابلیت ها دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، این شرکت به مدیران عامل توصیه کرد که “با ارایه‌دهندگان مدل برای سفارشی کردن مدل ها برای یک بخش خاص یا همکاری با ارایه‌دهندگان خدمات رایانش ابری مقیاس پذیر همکاری کنند.”

۷. پرورش استعدادها و افزودن مهارت ها

در نهایت، برای استفاده بهتر از هوش مصنوعی مولد، مدیران عامل باید افراد خود را در زمینه مهندسی سریع آموزش دهند و دستورالعمل‌های روشنی را ایجاد کنند که استفاده از داده‌های اختصاصی شرکت را محدود می‌کند. مک کینزی توصیه کرد که رهبران همچنین باید به استخدام افراد فنی جدید در زمینه هایی مانند مهندسی، داده ها، طراحی، ریسک و محصول فکر کنند.

نتیجه

هوش مصنوعی مولد یک فناوری قدرتمند است که پتانسیل تغییر نحوه انجام کارها را دارد. با پیروی از این هفت کلید، مدیران اجرایی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که از سرمایه گذاری خود در این فناوری سود بیشتری خواهند برد.

نویسنده: پیتر کوهان
منبع: inc