فرمانده سپاه عاشورا گفت: اجلاسیه ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی پنج شنبه ۲۳ آذر با حضور مهمانان لشکری و کشوری به ویژه مهمان ویژه سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده شهدا برگزار می شود.

به گزارش ارتباط خبر – سردار اصغر عباسقلی‌زاده امروز در نشست خبری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی افزود: در این کنگره تمام مسئولان، شهرداران، فرمانداران، فرماندهان نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در قالب ۲۳ کمیته مشارکت کرده اند.

وی ادامه داد: تمام برنامه ها و اقدامات هنری و فرهنگی انجام شده برای برگزاری این یادواره به مقام معظم رهبری گزارش داده شده که مورد تایید ایشان قرار گرفت.

فرمانده سپاه عاشورا به نقش بسزای اصحاب رسانه در انتقال پیام شهدا به نسل های آینده اشاره کرد و گفت: در این کنگره شاهد نمایش قطعه هایی از هنرنمایی هنرمندان با عنوان حماسه نامیرا خواهیم بود.

سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به اهمیت تشکیل دبیرخانه ویژه برای برگزاری کنگره شهدای هر استان افزود: تبلیغ و رسالت شهدا پایان نمی‌یابد و فعالیت‌های مختلف در این عرصه‌ ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از آثار شهدا در قالب فیلم، محتوا، صوت، خاطره، تاریخ شفاهی رزمندگان جمع آوری شده ولی باز هم محتواهای شهدا نیاز به بازآفرینی دارد.

وی با بیان این که در تمام شهرستان ها یادواره شهدا برگزار شده است، گفت: آمار و اطلاعات هشت هزار و ۱۱۲ شهید جمع آوری، ۹۵ جلد کتاب در این زمینه تالیف و در ۷۰۰ روستا یادواره شهدا روستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: نمایش حماسه نامیرا به مدت پنج روز از ساعت ۶ بعد از ظهر برای نمایش به اقشار مختلف مردم دایر خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های جانبی این کنگره است.

سردار عباسقلی‌زاده افزود: در چنین مناسبت‌های بزرگ و ارزشمندی جای سالنی سرپوشیده و بزرگی در تبریز به شدت احساس می‌شود امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با مطالباتی که انجام می دهیم سالنی مناسب برای برگزاری چنین مراسم هایی احداث کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و اقدامات ارزشمند برای چنین مناسبت‌هایی همه باید همکاری و هم افزایی لازم را داشته باشند.

در همین زمینه مسئول روابط عمومی سپاه عاشورا گفت: کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی روز پنج شنبه ۲۳ آذر از ساعت ۹ تا ۱۲ قبل از ظهر در سالن پورشریفی برگزار می شود.

سرهنگ محسن بدر شکوهی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت شهدای استان افزود: در این کنگره به همت هنرمندان، نمایش و کار هنری در هفت پرده انجام خواهد شد.

پس از این نشست از پشت صحنه نمایش بزرگ نامیرا که برای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است بازدید شد که این بازدید به عطر خوش مهمان ویژه ای معطر شد، شهید گمنام و عزیزی که مفتخر به زیارتش بودیم.

 

خبرنگار: فاطمه ملک پور