رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران وضعیت موجود تبریز در حوزه مخابرات و ارتباطات را غرورآفرین و مسرت بخش دانست و گفت: اقدامات طرح نجما گام‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی است که در راستای توسعه بخش ارتباطات است.

به گزارش ارتباط خبر، محمودزاده در آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان آذربایجان شرقی افزود: تبریز یک شهر سرزنده، فعال، خلاق و صنعتی است که در حوزه های مالی و تجاری ظرفیت های بسیار زیادی دارد.

وی با بیان این که تبریز در حوزه شبکه به کشور سرویس می‌دهد، افزود: به دلیل استعداد و ظرفیت بسیاری که در تبریز وجود دارد بخش دیتاسنتر تهران از تبریز سرویس می گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به ضرورت بهره‌مندی مردم از سرویس‌های پرسرعت و ارزان گفت: خدمت رسانی به مردم در طرح نجما باید در اولویت قرار گیرد و در اقتصاد دیجیتالی باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های شبکه استفاده کنیم.

محمودزاده به حرکت فعالان این حوزه به سمت استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دیتای فراوان و بسترسازی مناسب در این حوزه، امیدواریم با اقداماتی که امروز در قالب این طرح انجام می‌شود خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه شود.

فاطمه ملک پور