معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که یکی از راهبردهای مهم دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است، گفت: پروژه بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای کشور در تبریز یکی از تصمیمات و مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که اکنون با افتتاح این پروژه و بهره مندی جوانان و نوجوانان از زیرساخت های ایجاد شده شاهد یک تصمیم درست و راهبردی در حوزه مهارت و آموزش هستیم.

ارتباط خبر – مهرداد عظیمی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای کشور در تبریز افزود: بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجموعه ارزشمند هزینه شده و بخش عمده آن در دو سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حرکتی که از گذشته شروع شده بود شتاب بیشتری گرفته است بنا بر این باید اقدامات و دستاوردهای درست در جامعه اطلاع رسانی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این مرکز پنجمین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای است که افتتاح می شود، گفت: باید به موضوع مهارت و آموزش توجه ویژه ای شود چرا که ورود به بازار کار مستلزم یادگیری و مهارت آموزی است.

عظیمی تاکید کرد: براساس داده های جهانی در دهه های آینده تقریبا ۵۰ درصد اشتغال به صورت مستقیم به فناوری ارتباط پیدا می کند و امروز همه متاثر از نفوذ این فناوری هستیم که باید به تمام نمونه های موفق توجه شود.

وی گفت: درست است که سازمان فنی و حرفه ای متولی آموزش و سنجش مهارت است ولی با این وجود برای ایجاد اشتغال تمام نهادها یک مجموعه به هم پیوسته هستند که باید برای حال و آینده کشور تلاش شود، امروز بیش از ۱۲ هزار نفر همکار این سازمان با عزم جدی توان حل بخشی از مشکلات کشور را دارند که باید به این موارد نیز توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: با وجود تمام اقدامات شایسته و چشمگیری که در این حوزه انجام می شود باید بیش از گذشته به سمت مهارت آموزی برویم.

خبرنگار: فاطمه ملک پور