بازاریابی اینفلوئنسر می تواند نتایج مختلفی را برای یک کسب و کار به وجود آورد و داشتن یک هدف کاملاً مشخص تنها راه برای نشان دادن عملکرد خوب این کمپین است.

بازاریابی اینفلوئنسر به برندها کمک کرده تا مخاطبان خود و به تبع آن سود آنها را گسترش دهند.

۱. تعریف اهداف
بازاریابی اینفلوئنسر می تواند نتایج مختلفی را برای یک کسب و کار به وجود آورد و داشتن یک هدف کاملاً مشخص تنها راه برای نشان دادن عملکرد خوب این کمپین است.

۲. تصمیم گیری در مورد یک نوع کمپین
روشهای مختلفی برای بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد تأثیرگذار صرفاً خود را به یک برند وابسته می کنند.

۳. یافتن تأثیرگذار مناسب
حتی برندهای بزرگ جهان مانند دیزنی و والمارت مجبور شده اند با تأثیرگذارانی چون Logan Paul و Pewdepie ارتباط برقرار و کار کنند. در برخی موارد، این ممکن است برای کاهش آسیب های شهرت کافی نباشد.

۴- اندازه گیری نتایج
هر چه هدف خاص تر باشد، اندازه گیری ROI کمپین آسان تر خواهد بود. اگر یک کسب و کار قصد دارد در درازمدت با تأثیرگذار همکاری کند، اولین مجموعه نتایج یک کمپین می تواند فرصتی برای ارزیابی چگونگی تغییر کارها در آینده ارائه دهد.