اکثر رهبران سازمان هیچ توجهی به این حرفه ندارند. آنها بر این باورند که هر کسی می تواند کار روابط‌عمومی را انجام دهد. آنها درک نزدیک‌بینی از این حرفه دارند، بنابراین نیازی به مشارکت یک روابط‌عمومی داخلی و مشاور برای مدیریت شهرت خود نمی‌بینند.

محدودیت مالی

به گزارش ارتباط خبر – شکی نیست که سازمان ها در حال کاهش بودجه هستند و در نتیجه منجر به تامین مالی ضعیف بخش روابط‌عمومی می شود. بستن کمربند مالی جریان بودجه روابط‌عمومی را متوقف کرده است.

افزایش بستر ارتباطی

پلتفرم های ارتباطی راهی سریع و آسان برای انتشار پیام ها به مخاطبان هدف ارائه می دهند. اما انتخاب کانال های ارتباطی مناسب برای مشتریان می تواند پر زحمت باشد. اگرچه بسیاری از رسانه های اجتماعی برای استفاده رایگان هستند. با این حال، برای دسترسی به مخاطبان مناسب، انتقال پیام های خود به آنها و به دست آوردن نتایج مطلوب، باید زمان زیادی سرمایه گذاری کرد.

مدیریت انتظارات مشتری

این مشکلی است که مشتریان از شما انتظار دارند جادو انجام دهید تا انتظارات تصوری آنها را برآورده کنید. آنها از شما انتظار دارند که با هر بودجه ای کار کنید. آنها انتظارات غیرواقع بینانه ای از پوشش رسانه ای دارند و اینکه بودجه آنها تا کجا افزایش می یابد. با وجود این چالش‌ها، یک تمرین‌کننده باید دامنه کمپین خود را کاهش دهد تا حداقل به نتیجه مطلوب برسد.

قدردانی ضعیف از حرفه در بین رهبران سازمان های دولتی و خصوصی

اکثر رهبران سازمان هیچ توجهی به این حرفه ندارند. آنها بر این باورند که هر کسی می تواند کار روابط‌عمومی را انجام دهد. آنها درک نزدیک‌بینی از این حرفه دارند، بنابراین نیازی به مشارکت یک روابط‌عمومی داخلی و مشاور برای مدیریت شهرت خود نمی‌بینند.

آگاهی پایین از روابط‌عمومی و معنای آن

روابط‌عمومی هنوز در اکثر کشورهای در حال توسعه جهان یک پدیده در حال تحول است. این امر باعث شده است که گسترش این رشته در جهان به عقب برگردد. روابط‌عمومی فقط یک موضوع در ارتباطات جمعی یا بازاریابی یا یک رشته است. تا زمانی که تمرین‌کنندگان به زنگ بیدارباش برخیزند، این رشته ممکن است به مرگ طبیعی در این کشورها بمیرد.

استفاده ضعیف از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی پایه و اساس برتری روابط‌عمومی را در عصر دیجیتال تشکیل داده اند. هر تمرین‌کننده‌ای که در استفاده از آن دچار مشکل و کاستی باشد، ممکن است به زودی از این حرفه خارج شود. رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکداین، توییتر و غیره در عصر حاضر از فعالیت ما برجسته هستند. با این حال اکثر کاربران شبکه های اجتماعی از آنها سوء استفاده زیادی می کنند.

نویسنده: علیرضا شواخی زواره، کارشناس روابط‌عمومی و ارتباطات
شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران