احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات، روابط عمومی و رسانه – در این انقلاب اینترنتی اشرافیت مدیران روابط عمومی به این موضوع و ضرورت حرکت دادن سازمان ها و مدیران عامل تصمیم ساز برای حمایت های مادی و معنوی به این تغییر ذائقه و هم گام نمودن رسانه ها در ترویج صحیح استفاده و اعتمادسازی به این کسب و کارها می تواند از مهمترین برنامه های اجرایی سال جدید روابط عمومی ها باشد.

با سرعت گرفتن در شیوع بیماریویروسی کرونا در جهان و ایران و تعطیلی مراکز آموزشی و برخی از کسب و کارها و فشار اقتصادی بر جامعه و خانواده ها، بی تردید سال ۱۳۹۹ شاهد تحول عظیمی در قدرت، نفوذ و تحول کسب و کارهای اینترنتی و اعتماد مردم به آموزش های از راه دور خواهیم بود.

باوجود تهدیدات و تعطیلی برخی از از کسب و کارهای سنتی، آموزشگاه ها و مدارس در زمان شیوع این بیماری، ضرورت تغییر راهبرد کسب و کارها و نوع آموزش در سطح کشور احساس می شود.

سال جدید، سال تحول و انقلاب اینترنتیخواهد بود و دارندگان کسب و کارهای مختلف می بایست هر چه سریع تر حرفه خودشان را با شکل جدید همسان سازی نمایند تا بتواند ضمن بقای فعالیتشان، به سمت رونق و سودآوری بیشتر آن باشند.

مبنای اقتصاد هر مملکت در دانش، مهارت ها و قابلیت های بالقوه مردم آن کشور است و باید برای آن سرمایه گذاری کرد. کشور ایران از نظر جمعیتی، در جمع کشورهای جوان در جهان محسوب می شود و با وجود افزایش نیروی کارو جمعیت بیکاران در کشور و از سوی دیگر تمایل جوانان به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و ایجاد ارتباط با سبک زندگی نوین، آموزش های الکترونیکی و کسب درآمداینترنتی ، دیر یا زود منتظر وقوع این انقلاب بودیم.

کرونا شود سبب خیر اگر خدا خواهد
با توجه به تحولات اخیر جهانی و محدودیت ها و همزمان با آن تزریق فرهنگ دورکاری و آموزش از راه دور، باید به دنبال کسب دانش در بهره گیری مناسب از فناوری های نوین ارتباطی نیز باشیم که عدم توفیق به آن کشور و مردم را با چالشی اساسی مواجه خواهد ساخت.

با ایجاد فضای آموزش در این زمینه برای سطوح مختلف جامعه برای بهره گیری و اعتماد صاحبان کسب وکار و خانواده ها به فرآیند آموزش های الکترونیکی درشرایط بحرانی موجود کشور و لزوم توسعه آن در کشور بی شک با مدیریت صحیح می توان به مشکلات بوجود آمده از شیوع این بیماری و محدودیت های ناخواسته آن برای عموم مردم فائق آمد.

آنچه مطرح است شیوه و چگونگی دستیابی مؤثر و زیرساخت های ضروری برای این همسان سازی است.

در این انقلاب اینترنتی اشرافیت مدیران روابط عمومی به این موضوع و ضرورت حرکت دادن سازمان ها و مدیران عامل تصمیم ساز برای حمایت های مادی و معنوی به این تغییر ذائقه وهم گام نمودن رسانه ها در ترویج صحیح استفاده و اعتمادسازی به این کسب و کارها می تواند از مهمترین برنامه های اجرایی سال جدید روابط عمومی ها باشد.

کسب و کارهای اینترنتی پارادیمی جدید و محصول فناوری اطلاعات می باشد و چند سالی است توسط برخی از استارت آپ ها در قالب خدمات آنلاین و اینترنتی در حال اجرا بوده و توانسته اند موفقیت های چشمگیری در سودآوری و ارزش افزوده برای سرمایه گذاران این برندها را فراهم نمایند.

شیوع ویروس کرونا و همگیر شدن این ویروس در سراسر دنیا و از جمله کشور عزیزمان، تغییر ذائقه های مردم به نحو خرید و فروش کالا و گرفتن خدمات عمومی و تخصصی ضروری در کشور از این طریق، براساس محدودیت های ایجاد شده این رویداد و توفیق اجباری برای استفاده از امکانات کسب و کارهای نوین و اینترنتی و اعتماد مردم به آموزش های از راه دور و از سوی دیگر قدرت شبکه های اجتماعیو نوع ارتباط گیری با آن، سال ۱۳۹۹، سالانقلاب کسب و کارهای نوین و آموزش های راه دور خواهد بود که می طلبد نهادهای نظارتی و تصمیم ساز در این خصوص هرچه سریعتر روش های جلوگیری و سودجویی افراد از ورود این فرهنگ قبل از آنکه ضررهای مالی و گاه جانی را گریبانگیر مردم شود اعمال نمایند.

در پایان می بایست اشاره کنم در سال جدید اگر صاحبان کسب و کارها تغییری در دیدگاه سنتی خودشان نکنند باید به فکر تعطیلی مجموعه خود باشند.