دکتر فرانزیسکا ودر و همکارانش چگونگی تغییر رابطه بین روابط‌عمومی و نقش‌های روزنامه نگاری را در سال‌های اخیر تحلیل کردند.

ارتباط خبر – مصاحبه‌های کیفی با ۷۲ نفر در اتریش، آلمان، نیوزیلند، استرالیا و جزایر اقیانوس آرام بین اکتبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ انجام شد. یک سوم از پاسخ‌دهندگان در هر کشور به جز جزایر اقیانوس آرام به عنوان متخصصان روابط‌عمومی و یک سوم به عنوان روزنامه‌نگار شناسایی شدند و سومی به‌عنوان «دیگر» شناخته می‌شود که شامل علم و فعالان ارتباطی است. کسانی که در جزایر اقیانوس آرام مصاحبه شدند، بیشتر به عنوان فعالان ارتباطی معرفی شدند.

یافته های کلیدی عبارتند از:
– هویت‌های حرفه‌ای، علی‌رغم نگرانی‌هایی که در مورد «همگرایی» روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی وجود دارد، متمایز باقی می‌مانند.

– با این حال، مرزهای بین این دو حرفه به عنوان سیال توصیف شد و متخصصان به راحتی بین آنها جابه‌جا می‌شوند.
– هم دست اندرکاران روابط‌عمومی و هم روزنامه نگاران بر اهمیت داشتن توانایی های داستان سرایی، چه به عنوان یک ابزار ارتباطی برای کمک به آنها برای دستیابی به مخاطبان هدف خاص، چه به عنوان فرآیندی که روایت خاصی را ایجاد می کند، تأکید کردند.
– دست اندرکاران روابط‌عمومی و روزنامه نگاران روابط مشترک بین دو صنعت را بسیار ارزشمند می دانند.
– پاسخ دهندگان بر اهمیت شبکه های بین فردی و کار مشترک بین دو حرفه تاکید کردند.

Franzisca Weder، Ph.D.، دانشگاه کوئینزلند. سی. کی ویور، دکتری، دانشگاه کلرادو بولدر. & Lars Rademacher، Ph.D., Hochschule Darmstadt

 

منبع: https://r20.rs6.net