استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خلا موجود بین مسئولین و مردم و ایجاد برخی نارضایتی ها در بین مردم، نقش روابط عمومی ها در جبران شکاف پیش آمده را بسیار مهم دانست و گفت: روابط‌عمومی ها با تبیین درست عملکرد دولت و نظام به مردم می توانند رضایت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را سبب شوند.


محمدمهدی شهریاری در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با تاکید بر اینکه دولت تاکید بسیار زیادی در اطلاع رسانی دقیق از عملکردها برای مردم دارد افزود: در بسیاری از مسائل اگر مردم متوجه اقدامات و تلاشهای دولت می شدند شاهد افزایش رضایت عمومی می بودیم.

وی بابیان اینکه عملکردها نقد می شد اما پاسخ درستی به مخاطب داده نمی شد گفت: متاسفانه اقدامات دولت بخوبی به اطلاع مردم نرسیده است.

شهریاری به شرایط سیاسی اقتصادی حاکم بر کشور تا پیش از آغاز دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط تحریم و قطعنامه های شورای امنیت، تحریم بانکی و کاهش شدید قیمت نفت و فروش آن کارش را شروع کرد و به لطف خدا و همراهی مردم توانست رشد اقتصادی آزادسازی سپرده های ایران در بانک های خارجی و دهها رخداد مثبت سیاسی اقتصادی را پایه گذاری کند اما هجمه های داخلی علیه دولت توسط گروه های سیاسی مانع بیان واقعیت ها به مردم شد.

مقام عالی استان گفت: متاسفانه بعضی مواقع گروه های سیاسی منافع نظام را تشخیص نمی دهند و با تفکیک دولت و نظام به بدترین شکل ممکن آن را مورد حمله قرار می دهند.

شهریاری ضعف اطلاع رسانی را در شرایط سیاسی که ترامپ با خروج از برجام و ایجاد تحریم های پیچیده سبب شد در بروز نارضایتی عمومی موثر دانست.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط سخت اقتصادی شاهد سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در استان هستیم ادامه داد: ۲۶۵۰ کلاس درس در دست ساخت داریم، ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در حال آسفالت است و چند بیمارستان شاخص در حال اتمام و تکمیل است اما متاسفانه در بیان این اقدامات شاخص کوتاهی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان این پرسش که دولت های قبل که نفت را با نرخ ۱۴۷ دلار می فروختند چه سرمایه گذاری خاصی در استان انجام دادند؟ افزود: این دولت با نفت ۳۰ و ۴۰ دلار در شرایط پیچیده تحریمی بیشترین سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ها در استان انجام داده است. هر هفته توانایی افتتاح پروژه های بزرگ را در استان داریم. از پتروشیمی میاندوآب گرفته تا اتمام مراحل ساخت چند بیمارستان را در دستور کار داریم اما این رویدادهای بزرگ را چقدر برای مردم اطلاع رسانی کرده ایم باید اعتراف کرد که ضعیف عمل کرده ایم.

شهریاری گفت: عده ای با نگاه سیاسی و انتخاباتی تخریب دولت را در دستور کار قرار دارند.

وی به نقش و اهمیت ارتباط با مردم و سهم روابط عمومی ها در این حوزه اشاره کرد و افزود: برخی از مسئولین از انتقاد مردم واهمه دارند در حالیکه اگر مردم واقعیت ها را بدانند همانطور که در این چهل سال نیز ثابت کردند همراهی می کنند.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مهمترین وظیفه روابط عمومی را کمک به مناسبات سازمان با مخاطبان و ذینفعان، انتقال مشکلات و مسائل مردم به مسئولین، همکاری با رسانه های جمعی، پاسخگویی به شبهات،ایجاد حسن رابطه بین کارکنان در داخل سازمان، افکار سنجی عمومی دستگاهی، مقابله با بحران ها از طریق پاسخگویی بموقع و شفافیت با مردم عنوان کرد و افزود: وظیفه روابط عمومی نصب دو بنر و پوستر نیست جایگاه این حوزه خیلی فراتر از اینهاست.مدیران دستگاه های اجرایی باید در ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از طریق تامین امکانات، نیروی مورد نیاز و آموزش اقدام نمایند.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی:اجرایی نمودن سند راهبردی روابط عمومی های استان در دستور کار قرار دارد
باقری با تاکید بر لزوم تقویت و حمایت از روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی مابین دستگاه های اجرایی و مردم تصریح کرد: برایتبیین جایگاه و بروز توانمندی های روابط عمومی، اجرایی نمودن سند روابط عمومی های استان در دستور کار قرار دارد.

محمد باقری در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان به ریاست استاندار، فعال سازی جلسات هیات رئیسه روابط عمومی های استان و اجرایی نمودن سند راهبردی و تقویت همکاری مابین روابط عمومی های استان را از جمله اقدامات سالجاری برشمرد.

وی با تقدیر از بانیان تدوین سند راهبردی روابط عمومی های استان، تصریح کرد: نشست روابط عمومی های استان با حضور مدیران روابط عمومی و مدیران دستگاه های اجرایی برای نخستین بار برگزار می شود.

باقری ارزیابی گزارشات ارسالی از عملکرد هفته دولت، ارتباطات مردمی، به روز رسانی و خلاقیت و نوآوری را از جمله فاکتورهای انتخاب روابط عمومی های برتر استان عنوان کرد.