وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه در حوزه آموزشی اعم از آموزش‌های دانشگاهی، آموزش و پرورش و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت‌گیری جامعه با هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت گیری بسیار مطلوبی است که در حال حاضر این جهت‌گیری بستر‌ساز ثبات اقتصادی شده است.

ارتباط خبر – صولت مرتضوی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای کشور در تبریز با بیان این که مدیران کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به شدت به نیروی ماهر نیاز دارند، افزود: مهارت، دانش تحول زا است و اگر مهارت و دانش با یکدیگر ادغام شوند به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.

وی با اشاره به این که مهارت بستر صدور نیروی انسانی و دانش فنی را به اقصی نقاط جهان محقق می‌کند، اظهار کرد: با توجه به نگاه عدالت محوری که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد می‌توانیم به جامعه بشری کمک کنیم تا از امکانات و استعدادهای نهفته بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

مرتضوی با بیان این که اقدامات انجام شده در این مجموعه موجب رونق تولید و ثبات اقتصادی شده است، گفت: خوشبختانه بر اساس آمارهای اعلام شده در سه ماه نخست امسال به رشد مطلوبی دست یافته‌ایم و امسال رشد اقتصادی با احتساب نفت ۶.۲ درصد و بدون احتساب نفت ۵.۲ درصد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت شرکت جوانان و نوجوانان در مراکز سنجش و آموزش و حتی آموزش از راه دور افزود: با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی ندارند می‌توانند با حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت های مورد نظر خود را یاد بگیرند.

لازم به ذکر است؛ پروژه بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای کشور جزو مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ است که از سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۴۲ متر مربع با زیربنای ۱۳ هزار و ۲۸۱ متر مربع و ساختمانی شش طبقه در تبریز آغاز شده است. این مرکز جزو مراکز سنجش مهارت تیپ ۱ برای ۳۰۰ روز فعالیت در سال و هر روز ۶۰۰ نفر آزمون طراحی شده است.

همچنین در این مرکز گروه های آموزشی مکانیک، امور مالی و بازرگانی، صنایع خودرو، الکترونیک، فناوری اطلاعات، جوشکاری و بازرسی جوش، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، صنایع چوب، صنایع پوشاک، طلا و جواهرسازی، گردشگری، پیرایش و مراقبت زیبایی، عمران، خدمات تغذیه ای و کنترل و ابزار دقیق فعالیت خواهند کرد.

در حاشیه این آیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیران ستادی و استانی و جمعی از مسئولان ارشد استان از غرفه ها و کارگاه های مستقر در این مرکز بازدید کردند.

خبرنگار: فاطمه ملک پور