معاون وزیر صمت با بیان این که در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیش از ۵۹۷ طرح زیربنایی در کشور در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد، گفت: از مجموع ۵۹۷ طرح زیربنایی ۱۸ درصد در بخش آبرسانی، ۳۴ درصد در حوزه معابر و دسترسی‌ها و ۸ درصد در بخش تصفیه خانه‌ها است که امروز دو پروژه تصفیه خانه در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ارتباط خبر – فرشاد مقیمی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه آیین بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلوردی افزود: ظرفیت بازچرخانی آب تصفیه خانه‌های کشور بیش از ۱۸۶ هزار و ۹۹۸ متر مکعب در شبانه روز است که با به بهره‌برداری رسیدن بیش از ۱۲ هزار و ۲۲۰ متر مکعب در ایام دهه فجر، ظرفیت تصفیه خانه‌ها به بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید.

وی تاکید کرد: این حجم از اقدامات در بخش تصفیه خانه‌ها پیام بسیار خوبی دارد مبنی بر این که دولت به موضوع محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد و به تبع آن در وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک نیز در این زمینه توجه زیادی داریم.

مقیمی با بیان این که موضوع نوسازی و بازسازی صنایع یکی از برنامه‌هایی است که وزارت صمت دنبال می‌کند، گفت: این موضوع یکی از راهکارهایی است که می‌توانیم به کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی در محیط زیست کمک کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به این که به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر پروژه‌های متعددی در استان آذربایجان شرقی تعریف شده است، افزود: ۲۵ پروژه شهرک‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در استان توجه ویژه‌ای به آن شده موضوع تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی است که با ۷۰۰ متر مکعب در قالب دو تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلوردی و شهرک صنعتی عالی نسب امروز به بهره‌برداری رسید.

خبرنگار: فاطمه ملک پور