شانزدهمین دوره آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری در دو سطح مقدماتی و پیشرفته به همت روزنامه نگاری الکترونیک و با همکاری آموزشگاه رسانه برگزار می‌شود.

دوره‌های خبرنگاری، خبرنگار مترجم، گزارشگری چندرسانه‌ای و عکاسی خبری را با هدف آموزش، گزینش و جذب خبرنگاران، مترجمان خبر و عکاسان زبده و با انگیزه در حوزه اخبار فرهنگی، معارف قرآنی و دینی در  موسسه روزنامه نگاری الکترونیک دایر کرده است.

مفاهیم اصلی خبر، انواع تیتر و لید، اصول‌ خبرنویسی، آشنایی با خبرهای معارفی، گزارش‌نویسی، زبان بدن و ارتباط‌‌گیری، سوژه‌یابی و مصاحبه سرفصل این دوره‌ها هستند که در ۱۰ جلسه به علا‌قه‌مندان حرفه خبرنگاری آموزش داده می‌شود. این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد، اقشار و گروه‌های مختلف با حضور در   دفتر رسانه روزنامه نگاری الکترونیک در جریان تهیه اخبار قرار گرفته و با استفاده از آموزش‌های لازم مجوز ورود به حرفه‌ خبرنگاری را دریافت کنند.

همچنین،‌ این دوره‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته تدوین شده و کارآموزان با حضور در  آموزشگاه  فصنلنامه روزنامه نگاری الکترونیک با نحوه خبرنویسی، مصاحبه، گزارش‌نویسی، عکاسی خبری و ویرایش خبر آشنا شده و پس از گذراندن آزمون و کسب نمره حدنصاب قبولی وارد تحریریه شده و با شرکت در کلاس‌های عملی، به تهیه خبر و گزارش تصویری مشغول شوند. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از گذراندن ۱۰۰ ساعت کلاس عملی، پس از ارزیابی‌های لازم مدرک پایان‌دوره خبرنگاری و عکاسی خبری را از سوی  دفتر روزنامه نگاری الکترونیک دریافت می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌‌نام در این دوره‌های آموزشی به آدرس میدان جمهوری پلاک ۱۵ ساختمان آموزشگاه رسانه  با شماره‌های  ۶۶۰۵۷۹۹۲ تماس یا به سایت amozeshgahresaneh.ir مراجعه نمایند