فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به افزایش هجمه تبلیغاتی مخالفان نظام در آستانه انتخابات گفت: با توجه به این که دشمنان با اتحاد، انتخابات پیش رو را نشانه گرفته اند بنا بر این رسانه ها در ایجاد شور انتخابات بزرگترین وظیفه را دارند.

به گزارش ارتباط خبر – سردار اصغر عباسقلی زاده امروز در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو افزود: اگر به کلیات نظام و رویکرد نظام بین المللی نگاه کنیم در انتخابات اولین نکته ای که بر روی آن برنامه ریزی می شود موضوع آمار است یعنی این که چند میلیون نفر در انتخابات شرکت خواهند کرد تا برنامه های خود بر این اساس پایه ریزی کنند.

وی ادامه داد: حضور مردم به صورت مستقیم با آرامش، امنیت، رای به کلیات نظام و ارزش به ملیت خودمان در ارتباط است.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: اگر تا چند سال قبل چالش ما این بود که گزینه جنگ روی میز بود اکنون حذف گزینه نظامی به دلیل دستیابی به اقتدار است.

سردار عباسقلی زاده با بیان این که اهمیت رای در حضور حداکثری مردم در انتخابات است، اظهار کرد: مسئول باید به سوالات جوابگو باشد و به وظیفه محوله درست عمل کند.

وی با اشاره به ایجاد شایعات مختلف در آستانه انتخابات گفت: اصحاب رسانه به عنوان خط مقدم در مطالبه گری از مسئولان هستند بنا بر این رضایت‌مندی اصحاب رسانه باید جلب شود.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی در کنار تمام اقشار جامعه بوده و این تکلیف سپاه است.

سردار عباسقلی زاده با تاکید بر این که مسئول باید پاسگخو و مردم باید مطالبه گر باشند، گفت: در حال حاضر رسانه های دشمن متحد شده اند و ما نیز در این زمینه وظیفه داریم از این نظام دفاع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص تحریم ها افزود: با وجود تمام مشکلات ما بعد از ۴۵ سال پیروز هستیم و به اقتدار دست یافته ایم.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: مردم باید تمام قول های قبل از انتخابات نمایندگان را بعد از انتخابات مطالبه کنند و مسائلی مانند تبعیض در پرداخت حقوق ها موضوعی است که نمایندگان باید پیگیری کنند.

سردار عباسقلی زاده با بیان این که حساسیت اکنون مشارکت حداکثری است، گفت: اکنون به اتحاد ملی نیاز داریم تا بر دشمنان غلبه کنیم که در این زمینه رسانه ها می توانند مردم را ارشاد و مسائل را تبیین کنند.

وی رسانه ها را صدای مردم دانست و افزود: علاوه بر نقاط ضعف باید نقاط قوت نیز گفته شود تا مردم با امید پای صندوق رای بیایند مطالبه گری تا نتیجه گری موجب می شود تا مشکلات رفع شود.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این که رسانه ها در ایجاد شور انتخابات بزرگترین وظیفه را دارند، تاکید کرد: اعطای تسهیلات و رفع فیلتر اصحاب رسانه باید پیگیری شود.

 

مطالبه‌گری بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی برای رفع مشکلات

رئیس بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر این که برگزاری تمام تورهای بسیج رسانه استان در راستای مطالبه گری انجام می شود، اظهار کرد: تمام تلاشمان را برای به تصویر کشیدن مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر با کمک اصحاب رسانه انجام می دهیم تا با پای کار آوردن مدیران مربوطه مشکلات در حوزه های مختلف مرتفع شود.

جواد بیرامزاده افزود: بسیج رسانه در کنار اصحاب رسانه است تا با مطالبه گری مشکلات رفع شود و تا جایی که امکان دارد تمام مشکلات در حوزه های مختلف را پیگیری می کنیم برای مثال مشکلات محیط زیستی مایان که سال گذشته مطرح شد امسال در حال پیگیری است.

رئیس بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات بسیاری در استان انجام می‌دهیم ولی تمام این کارها با همکاری رسانه ها انجام می شود.

بیرامزاده افزود: وزیر ارشاد قول داده بود تا مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به صندوق قرض الحسنه خبرنگاران کمک شود ولی متاسفانه برخلاف پیگیری های انجام شده جواب قطعی دریافت نکرده ایم که البته در این زمینه ۵۵۰ میلیون تومان تاکنون از طریق استانداری به این صندوق واریز شده است.

 

خبرنگار: فاطمه ملک پور