یکی از شوخی های کیهانی بودن در روابط عمومی این است که ما هرگز کنترل واقعی خود را در روز نداریم. اخبار فوری: چالش تیم و تغییر اولویت های مشتری می تواند حتی فهرست کارهایی که به بهترین شکل تهیه شده اند، به هم بریزد. در عوض، سعی کنید روزتان را به مهمترین چیزها تقسیم کنید.

به ناچار در آغاز هر سال، فهرستی منتشر می شود که جزو استرس زا ترین مشاغل است. در صدر این فهرست، مدیر روابط‌عمومی قرار دارد.

در یک نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که ۹۴ درصد جمعیت آمریکایی فاقد استرس در محل کار هستند و در بین آنها، افراد ۳۰-۴۹ ساله بیشترین اضطراب را برای هر گروه سنی احساس می کنند.

ما در یک محیط با انتظارات بالا و اولویت های رقابتی کار می کنیم و هیچ وقت، زمان کافی برای انجام همه کارهای خود نداریم. جای تعجب نیست که بسیاری از ما استرس در محیط کار را تجربه کنیم. اما من اینجا هستم تا به شما بگویم که نیازی به سبقت گرفتن از روز نیست.

در اینجا پنج کار وجود دارد که می توانید برای قدم زدن در سال ۲۰۲۰ از آنها استفاده کنید:

۱. روز خود را با چیزی شروع کنید که احساس خوبی داشته باشد
این که آیا برای پرتاب توپ به طرز جالبی از خواب بلند می شوید، گوش دادن به موسیقی زیبا یا درگیر شدن با شریک زندگی یا بچه های خود در مورد آنچه که آنها برای انجام این کار در روز هیجان زده هستند، تصمیم می گیرید، روز خود را با حداقل یک مورد از آنها شروع کنید و باعث خوشحالی شما شود. بله، بعضی اوقات این تصمیم ممکن است به تنهایی اتفاق نیفتد اما وقتی شادی را انتخاب می کنید، این تفاوت را می شود احساس کرد.

۲. در طول روز، غیر منتظره ها را در آغوش بگیرید
هر یک از اعضای تیم آژانس من باید با یک روش خلاقانه تعریف کند که شجاعت چیست. برای من، شجاع بودن، در آغوش گرفتن غیر منتظره ها است، زیرا این بدان معناست که شما می توانید هر کاری که پیش می آید و غیر منتظره رخ می نماید رسیدگی کنید و به عنوان یک تجربه مثبت یا یک لحظه یادگیری با آن رفتار کنید. در آغوش کشیدن غیر منتظره ها همیشه می تواند فراتر از کار روزانه باشد.

۳. احساسات خود را بررسی کنید، سپس با مهربانی با خود صحبت کنید
در طول روز، یک لحظه از خود بپرسید که چه احساسی دارید و آیا نسبت به آن احساس، آگاهی دارید. آیا تو استرس داری؟ خوشحالی؟ غمگینی؟ هر پاسخی قابل قبول است. وقتی آگاه هستید که چه احساسی دارید، پس از آن به یک دوست با این روش چه می گویید؟ اکنون سعی کنید با همان روش با خود صحبت کنید.

۴. تقویم خود را مرور کنید – اولویت ها و اهداف را برای روز تعیین کنید
یکی از شوخی های کیهانی بودن در روابط عمومی این است که ما هرگز کنترل واقعی خود را در روز نداریم. اخبار فوری: چالش تیم و تغییر اولویت های مشتری می تواند حتی فهرست کارهایی که به بهترین شکل تهیه شده اند، به هم بریزد. در عوض، سعی کنید روزتان را به مهمترین چیزها تقسیم کنید. سپس در مورد آنچه می خواهید انجام دهید یک به یک مورد هدف قرار دهید.

۵- به خودتان اجازه دهید تا روز خود را تمام کنید
این ممکن است یکی از با ارزش ترین توصیه هایی است که من تاکنون دریافت کرده ام. ما همیشه می توانیم ۲۴ ساعت شبانه روز کار کنیم، اما این بدان معنا نیست که باید کارایی داشته باشیم. معمولاً بهتر است از آنچه در طول روز انجام داده اید استفاده کنید، آنچه را که به دست آورده اید بپذیرید و به خودتان این فرصت را بدهید که روز خود را به پایان برسانید و وقت خود را با دوستان و عزیزان و یا در تفکر و مطالعه بگذرانید.

این نکاتی است که به نظرم در موفقیت مدیریت روز کاری مفید و کمک کننده هستند و امیدوارم که آنها برای شما کار کنند. با این حال، من شما را تشویق می کنم تا راه خود را برای تجربه شادی و استرس کمتر در سال ۲۰۲۰ پیدا کنید.