اصولاً اگر بتوانید ثابت کنید که همه پروژه های منتخب از اهداف تعیین شده در برنامه استراتژیک سازمان حمایت می کنند، ذینفعان شما نسبت به آینده سرمایه گذاری خود احساس مثبت خواهند کرد.

مدیریت نمونه کارها تضمین می کند که سازمان ها می توانند انتخاب پروژه های خود و همچنین موفقیت آمیز بودن آنها را کنترل کنند.

در حقیقت، مدیریت نمونه کارهای پروژه ها می تواند اطمینان حاصل کند که سازمان ها در حال کار بر روی پروژه های مناسب با اولویت های مناسب هستند.

اصولاً اگر بتوانید ثابت کنید که همه پروژه های منتخب از اهداف تعیین شده در برنامه استراتژیک سازمان حمایت می کنند، ذینفعان شما نسبت به آینده سرمایه گذاری خود احساس مثبت خواهند کرد.

بیایید ببینیم عوامل اصلی اجرای مدیریت سبد پروژه در یک سازمان چیست؟

ترویج فرهنگ مدیریت سبد
اولین کاری که باید انجام شود ایجاد ذهنیت درست است. در حقیقت، طرز تفکر مدیریت سبد سهام می تواند اطمینان حاصل کند که سازمان ها درگیر پروژه های بی ارزش نیستند. ایجاد یک ذهنیت مدیریتی پرتفوی نیازمند رهبری است تا کل سازمان را به سمت هدفهای اصلی استراتژیک سوق دهد. علاوه بر این، تعادل در اولویت ها در هر سطح بسیار مهم است.

علاوه بر این، برای ارتقاء فرهنگ مدیریت پرتفوی (مدیریت پرتفوی به معنای تعیین نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها در انتخاب بدهی در مقابل سرمایه، رشد در مقابل اطمینان و دیگر انتخاب‌ها در مسیر افزایش بازدهی در سطح معینی از ریسک است.)، رهبران ارشد نیاز به آموزش افراد در سازمان در مورد عملکرد مدیریت سبد سهام دارند. به عنوان مثال، مدیران کسب و کار باید تصمیمات خوبی را برای سرمایه گذاری در پروژه اتخاذ کنند که تأثیر آن در کل سازمان باشد.

مردم و منابع می توانند تفاوت ایجاد کنند
برای اجرای مدیریت سبد پروژه، داشتن افراد مناسب در سازمان بسیار مهم است. یک مدیر نمونه کارها به طور مداوم چشم انداز شرکت را برای پروژه ها و برنامه های جدیدتر که ممکن است نیاز به بخشی از نمونه کارها باشند، بررسی می کند. علاوه بر این، مدیران نمونه کارهای پروژه ها، برنامه ها و عملیات را با اهداف استراتژیک مچ می کنند. آنها همچنین مسئول سرمایه گذاری در منابع هستند تا بتوانند ارزشی را که سازمان انتظار دارد بدست آورد.

یادت باشه
ما دیدیم که عوامل اصلی برای پیاده سازی مدیریت سبد پروژه در یک سازمان چیست. اولین کاری که باید انجام شود ایجاد ذهنیت درست است. سپس، داشتن افراد مناسب و منابع مورد نیاز برای تأمین ارزشی که سازمان انتظار دارد نیز مهم است.