رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ۱۰۰ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در استان ۱۹ واحد دانش بنیان است که در این زمینه یکی از استان های پیشرو کشور هستیم.

به گزارش ارتباط خبر – بهمن نقی‌پور صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه افزود: مجوز بیش از هزار و ۷۰۰ پروانه ساخت محصولات در حوزه های مختلف در استان از سوی معاونت غذا و دارو داده شده است.

وی ادامه داد: در بخش معاونت غذا و دارو بیش از چهار هزار گواهی بهداشتی در حوزه صادرات داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر سال در آستانه سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل اهمیت سلامت مردم در این زمینه ستاد اجرایی تشکیل می دهد که خوشبختانه سال گذشته در خصوص اقدامات انجام شده یکی از دستگاه های برتر کشور انتخاب شدیم.

نقی پور افزود: امسال نیز بر اساس برنامه ریزی های تعیین شده اقدامات لازم از ۲۴ اسفند شروع شده که در این مدت کم، تعداد ماموریت و مراجعه شهروندان بسیار چشمگیر بوده و اتفاقات مثبتی در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر حوزه بهداشت در ایام عید نوروز بازرسان بهداشت از اماکن عمومی، مراکز اقامتی، داروخانه ها و مراکز ارائه مواد آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر بازرسی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بیش از پنج هزار و ۴۵۰ بازدید از داروخانه های دولتی و خصوصی انجام شده و پرونده ۹۰ واحد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

نقی پور میانگین حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی در ایام عید نوروز را بیش از میانگین کشوری دانست و گفت: تاکید بر ارائه خدمات مطلوب از سوی وزارت مطبوع از مسائل مهم این حوزه است که به منظور خدمت رسانی شایسته در طول شبانه روزی تمام تلاشمان را در این دوره انجام می‌دهیم.

بهره‌برداری از ۱۹ پروژه بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی

وی با تاکید بر این که امسال در حوزه کارهای ستادی و توسعه ای ۱۹ پروژه در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: اکنون ۳۸ پروژه در حال اجرا و حدود ۱۰ مرکز درمانی در شهرستان ها آماده افتتاح است که در این زمینه تلاش می‌کنیم آیین افتتاح این پروژه ها بعد از شروع به کار انجام شود تا اگر اشکالی وجود داشته باشد تمام موارد به موقع رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به پروژه پرافتخار مرکز جامع سلامت شهرستان هوراند که آماده افتتاح است، افزود: امیدواریم تمام مراکز آماده افتتاح در شهرستان ها بعد از عید نوروز به صورت مطلوب به بهره برداری برسد.

نقی پور به آخرین وضعیت روند احداث بیمارستان هزار تخت خوابه تبریز اشاره کرد و گفت: امسال اتفاق مثبتی در روند احداث این پروژه رخ داد و این پروژه به سه فاز تقسیم شد که اکنون کارهای اجرایی فاز اول با ۴۵۰ تخت خواب به خوبی در حال اجرا است.

وی ضمن اعلام خبر خوش در خصوص افزایش روند جذب منابع مالی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در جذب منابع اقدامات خوبی انجام شده که جذب ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبار تهاتر مالیاتی از جمله دستاوردهای خوب امسال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که در حال حاضر مرکز جامع سرطان تبریز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در حوزه تحقیقات و فناوری مقام های خوبی در دنیا کسب کرده ایم که یکی از افتخارات استان این است که در هفت حیطه مختلف رتبه ممتاز را کسب کرده ایم.

عمل ۴۶ مورد پیوند کبد در آذربایجان‌شرقی

نقی پور با اشاره به آمار پیوند اعضا در استان در ۱۱ ماه نخست امسال گفت: از ۳۲ مورد مرگ مغزی، ۴۶ مورد پیوند کبد، ۴۹ مورد پیوند کلیه، ۵ مورد قلب و ۵۹ مغز استخوان انجام شده است.

وی با بیان این که در زمینه تعداد شرکت کننده در طرح پویش ملی سلامت در دو بیماری فشار خون بالا و دیابت رتبه دوم کشور را به دست آوردیم، افزود: اهداف این طرح در استان ۷۶ درصد تحقق یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت تمرکز بر روی موضوع پیشگیری و تاثیر آن بر روی سلامت جامعه اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره یکی از مهمترین حوزه ها برای فرهنگ سازی در بخش های مختلف سلامت جامعه است.

خبرنگار: فاطمه ملک پور