معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که یکی از کارکردهای برگزاری نمایشگاه‌ها این است که صنایع مختلف را به صدر توجهات بیاوریم، گفت: اگر بتوانیم با برگزاری یک نمایشگاه در سطح بالا، صنعت فرش را به مرکز توجهات هدایت کنیم، افکار عمومی به این موضوع حساس شده و موجب رشد و توسعه این هنر -صنعت خواهد شد.

به گزارش ارتباط خبر – محمد کلامی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: برگزاری نمایشگاه فرش در ترازبالا می‌تواند دستاوردهای زیادی برای استان داشته باشد و گردشگران بسیاری را به تبریز جذب کند.

وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای حفظ هنر – صنعت فرش دستبافت گفت: اتاق بازرگانی تبریز و اداره کل صمت باید برای ارتقای جایگاه هنر – صنعت فرش برنامه‌های جدی ارائه دهند و ما نیز با تمام توان از این صنعت حمایت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: صنعت فرش جزو شناسنامه‌های هویتی آذربایجان شرقی بوده و این هنر – صنعت برای توسعه در طرح زنجیره ارزش استان تعریف شده است.

کلامی گفت: باتوجه‌به ظرفیت بالای استان در صنعت شیرینی و شکلات، آذربایجان شرقی در برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات به‌عنوان قطب نمایشگاهی می‌تواند معتبرترین نمایشگاه کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه میزهای کشوری در استان افزود: باید ساختاری برای بهبود عملکرد میزهای کشوری مستقر در اتاق تبریز تعریف شود تا علاوه بر نظارت بر اقدامات میزها، مسائل و مشکلات این حوزه با راهبری اداره کل صمت تسهیل شود.

خبرنگار: فاطمه ملک پور