برای اجرای مؤثر مدیریت پروژه نمونه کارها (PPM) به طور مؤثر باید فرضیاتی را در نظر بگیرید که می توانند تأثیر زیادی در اجرای آن داشته باشند. در عین حال شرکتها باید بدانند که این فرضیات همیشه نمی توانند معتبر باشند. به همین دلیل، شرکتها باید قبل از اجرای PPM، همه جوانب را به طور عمیق تجزیه و تحلیل کنند.

برای دستیابی به اهداف استراتژیک، شرکت ها ابتدا به تدوین برنامه استراتژیک نیاز دارند. پس از آن، برای تحقق اهداف برنامه استراتژیک، آنها باید پروژه های خود را انتخاب و اولویت بندی کنند. ایجاد ترکیب مناسب انواع مختلف پروژه ها از جمله پروژه های نوآورانه، پروژه های بهبود فرآیند و پروژه های تعمیر و نگهداری بسیار مهم است.

برای پشتیبانی از برنامه استراتژیک، شرکت ها نیاز به راه اندازی و تکمیل انواع پروژه ها دارند. در حقیقت، شرکت ها برای دستیابی به استراتژی خود، باید تعادل پروژه هایی را که باید راه اندازی شوند در نظر بگیرند که به آنها اجازه می دهد، پس از اتمام آنها، به آن برسند.

عواملی که می توانند پروژه ها را تحت تأثیر قرار دهند
هنگامی که شرکتها پروژه ها را اجرا می کنند، باید از تمام عوامل احتمالی مؤثر در پروژه ها آگاه باشند. عوامل داخلی و خارجی وجود دارد.

عوامل داخلی به هر چیزی که تحت کنترل شرکت باشد، اشاره دارد. رسالت شرکت، فرهنگ و سبک رهبری نمونه هایی از عوامل محیطی داخلی سازمان هستند. در حالی که شرکت ها عناصر خارجی را کنترل نمی کنند. عناصر خارجی زیادی مانند وضعیت اقتصادی فعلی، قوانین و مطالبات مشتری وجود دارد.

از آنجا که فن آوری، بازارها و محیط های صنعت همچنان در حال تغییر هستند، آگاهی کامل از همه عواملی که ممکن است بر سبد پروژه تأثیر بگذارد، دشوار است.

یادت باشه
ما فقط گفتیم که برای اجرای مؤثر مدیریت پروژه نمونه کارها (PPM) به طور مؤثر باید فرضیاتی را در نظر بگیرید که می توانند تأثیر زیادی در اجرای آن داشته باشند. در عین حال شرکتها باید بدانند که این فرضیات همیشه نمی توانند معتبر باشند. به همین دلیل، شرکتها باید قبل از اجرای PPM، همه جوانب را به طور عمیق تجزیه و تحلیل کنند.